Compania de Drumuri a semnat, miercuri, la prânz, contractul pentru primul lot al Autostrăzii A0 București Nord cu Asocierea Pizzarotti – Retter. Primul lot de pe A0 Nord este și ultimul fără constructor de pe întreaga Autostradă a Bucureștiului (7 loturi cu o lungime totală de 100 km). Tot miercuri, 20 septembrie, este termen la Curtea de Apel București în recursul pe care CNAIR l-a deschis împotriva Pizzarotti – Retter după decizia CNSC din iulie.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov.
Analize Economedia
Semnarea contractului pentru Lotul 1 cuprins între Autostrada A1 București – Pitești (Joița) și DN 1 Corbeanca se face la peste 4 ani de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție (iunie 2019). Amintim că Economedia a scris anterior că semnarea contractului a fost amânată succesiv, deși legea arată că CNAIR este obligată să semneze cu constructorul după decizia CNSC, fără să mai aștepte decizia CAB. În data de 12 iunie, CNAIR a invitat câștigătorul Pizzarotti – Retter să semneze contractul, conform informațiilor Economedia. Cu toate acestea, Compania de Drumuri a condiționat semnarea de un nou act adițional (numit „acord privind condiția rezolutorie”), care ar invalida contractul în situația în care Curtea de Apel va invalida decizia CNSC. Asocierea Pizzarotti – Retter a acuzat atunci Compania de Drumuri că a obligat-o să semneze un act adițional nelegal. Acest act nu era cuprins inițial în documentația de atribuire a contractului, susținea asocierea. Într-un interviu în exclusivitate pentru Economedia, Guido Retter, CEO al RETTER Projectmanagement, a acuzat atunci CNAIR de „șantaj”, pentru că „găsește modalități de a nu semna contractul”. Asocierea câștigătoare a refuzat atunci semnarea actului adițional, iar CNAIR nu a mai invitat asocierea să semneze contractul, așteptând soluționarea plângerilor de pe rolul Curții de Apel București împotriva deciziei CNSC.
Acum, CNAIR este obligată din nou și de Curtea de Apel să semneze contractul, după respingerea celor două contestații ale constructorilor aflate pe rol. „Soluția pe scurt: Respinge excepţia tardivităţii invocării excepției inadmisibilitatii. Respinge exceptia inadmisibilitătii. Respinge plângerile conexe, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată prin punerea solutiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei”, arată soluția instanței.
Mai puneti la termenul de realizare!
Cand o termina lotul Dumbrava-Mizil de pe A 7 poate se apuca si de A 0!
Adică dupa 2030!😯