CNAIR și proiectantul Consitrans au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Contractul a fost semnat pentru oferta de 40 de milioane lei după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins a doua contestație a turcilor de la Proyapi după reevaluarea ofertelor. Pentru tronsonul 2, Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos (20 km), contractul pentru supervizarea lucrărilor încă nu a fost semnat, fiind respinsă contestația Proyapi, dar admisă, în parte, a asocierii Tecnic Consulting – Activ Proiectare (în ceea ce privește inadmisibilitatea ofertei), conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.
Imagini recente cu lucrările de pe tronsonul 3 au fost publicate pe Canalul YouTube FlyAbove:
Ce include contractul pentru supervizare:
„Obiectul contractului Servicii de Supervizare „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) km 34 + 175 – km 51+785” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor. “
Pentru tronsonul 3, în noiembrie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire Etapa I, cu lucrări de 1,2 miliarde lei din contractul total de 1,77 miliarde. Tronsonul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș se desfășoară între km 34+175 și km 51+785, între intersecțiile cu DN1 (intersecția Arpașu) și DJ 105B (intersecția Sâmbăta). Lungimea tronsonului este de 17,61 km.
Contractul pentru proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronson 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) a fost semnat în august 2023 cu Makyol, la prețul de 1,77 miliarde de lei fără TVA.
„Am avut discuții cu șefii de proiect de la toate cele 4 loturi și am ținut să le transmit că vor avea tot sprijinul nostru, dar și că ținem foarte mult la termene și la calitatea lucrării, astfel încât să avem o autostradă funcțională cât mai repede și în condiții tehnice cât mai bune. Așa cum se prezintă astăzi organizările de șantier și mobilizarea în teren, perspectivele sunt bune.
Celelalte 3 loturi se află în faza finală de avizare a documentațiilor tehnice și de elaborare a Autorizațiilor de Construire, iar în următoarele 2 luni această etapă va fi încheiată și vom avea o nouă autostradă integral în execuție.
Este vorba despre:
– Lotul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G)
● Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu-Pitești și A13 Sibiu-Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulatie.
– Lotul 2 Avrig – Mârșa (DJ 105G) – Arapașu de Jos (DN1)
● Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa
– Lotul 4 Sâmbăta de Sus Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1
● Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027”, spunea, în urmă cu câteva zile, pe șantierul tronsonului 3, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Autostrada Sibiu – Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Bacău, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.
Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, după ce a câștigat licitația pentru construcția celor 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Totodată, Makyol ar putea semna și contractul pentru ,,Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, dacă la CNSC, contestațiile WeBuild și MAPA vor fi respinse.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).
Pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.
Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu – Făgăraș
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legătura între Autostrada Sibiu – Făgăraș și DN1.
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraș
– 2 Centre de întreținere și coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spații de servicii S3
– 2 spații de servicii S1.