Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș: Contractul pentru dirigenție de șantier a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 40 de milioane lei

Mădălina Podaru feb. 14, 2025 0 comentarii 2615 vizualizări
A13 Sibiu Făgăras Sursa CNAIR

CNAIR și proiectantul Consitrans au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, conform datelor pe care le-a consultat Economedia. Contractul a fost semnat pentru oferta de 40 de milioane lei după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins a doua contestație a turcilor de la Proyapi după reevaluarea ofertelor. Pentru tronsonul 2, Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos (20 km), contractul pentru supervizarea lucrărilor încă nu a fost semnat, fiind respinsă contestația Proyapi, dar admisă, în parte, a asocierii Tecnic Consulting – Activ Proiectare (în ceea ce privește inadmisibilitatea ofertei), conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Imagini recente cu lucrările de pe tronsonul 3 au fost publicate pe Canalul YouTube FlyAbove:

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Ce include contractul pentru supervizare:

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) km 34 + 175 – km 51+785” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor. “

Pentru tronsonul 3, în noiembrie 2024, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire Etapa I, cu lucrări de 1,2 miliarde lei din contractul total de 1,77 miliarde. Tronsonul 3 al A13 Sibiu – Făgăraș se desfășoară între km 34+175 și km 51+785, între intersecțiile cu DN1 (intersecția Arpașu) și DJ 105B (intersecția Sâmbăta). Lungimea tronsonului este de 17,61 km.

Contractul pentru proiectare și execuție Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronson 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) a fost semnat în august 2023 cu Makyol, la prețul de 1,77 miliarde de lei fără TVA.

„Am avut discuții cu șefii de proiect de la toate cele 4 loturi și am ținut să le transmit că vor avea tot sprijinul nostru, dar și că ținem foarte mult la termene și la calitatea lucrării, astfel încât să avem o autostradă funcțională cât mai repede și în condiții tehnice cât mai bune. Așa cum se prezintă astăzi organizările de șantier și mobilizarea în teren, perspectivele sunt bune.

Celelalte 3 loturi se află în faza finală de avizare a documentațiilor tehnice și de elaborare a Autorizațiilor de Construire, iar în următoarele 2 luni această etapă va fi încheiată și vom avea o nouă autostradă integral în execuție.

Este vorba despre:

– Lotul 1 Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G)
● Caracteristici: 14,2 km lungime, 24 structuri și cel mai complex nod rutier din România situat la Boița, unde se vor intersecta DN7, A1 Sibiu-Pitești și A13 Sibiu-Făgăraș, nod rutier care va avea 3 niveluri de circulatie.

– Lotul 2 Avrig – Mârșa (DJ 105G)  – Arapașu de Jos (DN1)
● Caracteristici: 19,9 km lungime, 25 structuri, 1 nod rutier la Avrig-Mârșa

– Lotul 4 Sâmbăta de Sus Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1
● Caracteristici: 16,2 km lungime, 26 structuri, 3 noduri rutiere (Sâmbăta, Ileni și Făgăraș)
Sursa de finanțare pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027”, spunea, în urmă cu câteva zile, pe șantierul tronsonului 3, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Autostrada Sibiu – Făgăraș face parte din Autostrada Sibiu – Bacău, iar traseul acesteia pornește din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș.

Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, după ce a câștigat licitația pentru construcția celor 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Totodată, Makyol ar putea semna și contractul pentru ,,Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, dacă la CNSC, contestațiile WeBuild și MAPA vor fi respinse.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km).

Pentru toate cele 4 tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.

Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
– 7 noduri rutiere: Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș
– 24 poduri peste Autostrada Sibiu – Făgăraș
– 63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri)
– 3 poduri pe drum de legătura între Autostrada Sibiu – Făgăraș și DN1.
– 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraș
– 2 Centre de întreținere și coordonare
– 1 punct de sprijin
– 2 spații de servicii S3
– 2 spații de servicii S1.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.