Insigna „Open to Work” de pe LinkedIn are o reputație proastă, spun unii experți. Iată cum ar trebui să o folosiți în căutarea unui loc de muncă.
După ce Jensen Rubinstein, manager de social media, a fost concediată în ianuarie, ea a afișat bannerul verde „Open to Work” sub fotografia sa de profil de pe LinkedIn. Împreună cu o scurtă postare despre motivul pentru care și-a pierdut locul de muncă, bannerul a atras aproape imediat atenția unui director de la o publicație mică care căuta să ocupe un post contractual – un rol pe care l-a obținut și pe care îl ocupă și astăzi.
De asemenea, i-a adus un prim interviu la o altă companie pentru care a fost plăcut surprinsă că a fost luată în considerare. „Nu ar fi fost pe radarul meu, și nu este cu adevărat într-o industrie în care aș fi fost foarte interesată să lucrez, dar m-au contactat”, spune Rubenstein.
LinkedIn a introdus insigna #OpentoWork în 2020, ca răspuns la un val de concedieri și înghețări ale angajărilor legate de pandemie – ideea fiind că persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă ar putea să semnaleze mai evident celor care încă recrutau că sunt pregătiți și disponibili pentru a-și găsi de muncă. Și, de la înființarea sa, a existat o dezbatere intensă cu privire la eficacitatea sa, unii oameni numindu-l un „apel disperat” și avertizând că va afecta șansele candidaților de a fi rechemați; sau, potențial mai rău, îi va face mai susceptibili la escrocherii de angajare.
„Există vechea zicală conform căreia este mai greu să găsești un loc de muncă atunci când ești șomer”, spune Olivia Johnson, antrenor de carieră și consultant în afaceri. „Așadar, dacă sunteți adeptul acestui lucru, vă semnalizați șomajul”.