Contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, „întors” la CFR Infrastructură: CNSC admite contestațiile Erbașu și CMA Construct / Corpul de Control al Ministrului Transporturilor anunță rezultatul verificărilor în câteva zile

Gara de Nord Bucuresti MT

Contractul de aproximativ 400 de milioane de lei pentru modernizarea Gării de Nord din București se întoarce la CFR Infrastructură pentru reevaluarea ofertelor, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis, în parte, contestațiile Erbașu și CMA Construct și a dispus remedierea. CFR Infrastructură, prin Regionala CFR București, desemnase câștigătoare Asocierea SC GDO MOV IMPEX  SRL – SC OMEGA CERT SISTEM  SRL, liderul de contract fiind firma din Baia Mare cu doar 35 de angajați, după cum Economedia a scris aici. Ulterior, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la CFR Infrastructură pentru verificarea condițiilor de desemnare. Rezultatele verificărilor și propunerile vor fi transmise în câteva zile, a precizat la Digi24 ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Astfel, potrivit datelor pe care le-a analizat Economedia, oferta Erbașu a fost declarată neconformă pe motiv că nu ar avea agrement tehnic feroviar (Erbașu susține în contestație că subcontractorul CCF deține autorizație), iar pe cea a CMA Construct pentru prețul neobișnuit de mic, 376 milioane lei, adică 73% din valoarea estimată de 470 milioane.

Constructorul GDO MOV din Baia Mare a fost desemnat câștigător cu o ofertă de 420 de milioane lei. Economedia a scris că liderul din Asociere a raportat în 2022 doar 35 de angajați, iar proiectantul un singur angajat (detalii aici), iar după aceste informații Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control la Regionala București a CFR Infrastructură.

Contestația Erbașu: 

În contestația depusă la CNSC, Erbașu solicită anularea procedurii prin care CFR Infrastructură a desemnat firma din Baia Mare câștigătoare și continuarea procedurii cu reevaluarea ofertelor. Totodată, constructorul arată că firma CCF Compania Construcții Feroviare (subcontractor) deține agrementul feroviar necesar lucrărilor la clădiri cu specific feroviar.

Comentarii

  1. Coane fanica, matale stii ce este o Autorizatie AFER si un Agrement Tehnic AFER. Daca nu stii, intereseaza-te. Sau eventual citeste fisa de date din SEAP. ( la fel : daca stii cu ce se mananca).
    S-auzim numai de bine. Pa !

  2. @Un CFR-ist amarat &MD.
    Asta cu mâncarea e puerilă.
    Cum sa atribui un contract baban la o firmă de apartament?
    Lăsați gara in mizerie si la aurolaci decat sa dați contractul la la niste firme No name!
    Puteati sa popuneti mutarea gării in zona 1 Mai si creerea unei gari moderne, suple si functionale.
    Si evident digitalizata.
    Pentru urmatorii 50 de ani.
    Asta sa ramâna Muzeu.
    Probabil ca nu înțelegeti daca e fezabilă modernizarea permanenta a Găii de Nord!😪

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *