DN 1 Valea Prahovei : CNAIR a primit două oferte pentru reparațiile podului de la Posada construit în 1925/Constructorul Drumului Expres de la Tureni asociat cu o firmă din Prahova concurează cu o companie din Iași

DN 1 Pod Posada Valea Orății

CNAIR a primit două oferte la contractul pentru reparațiile Podului de la Posada pe DN 1 Valea Prahovei, viaductul ,,Valea Orății” construit în 1925 fiind la a doua licitație în ultimii 2 ani pentru desemnarea unui constructor. Viaductul de la Valea Orății (km. 114), în circulație de aproape un secol, are o lungime de 96 de metri și o ,,stare tehnică necorespunzătoare cu elemente constructive aflate în stare avansată de degradare” atât la suprastructură cât și la elementele de rezistență care susțin calea podului, potrivit expertizei tehnice pe care a consultat-o Economedia. Contractul are o valoare de 5,9 milioane lei, iar evaluarea ofertelor are termen estimat 11 martie 2024.

Prima ofertă a fost depusă de către constructorul Agnel Industry din Iași, companie cu 22 de angajați, 15 ani de activitate și având obiect principal Lucrări de construcții clădiri rezidențiale și nerezidențiale, potrivit termene.ro

A doua ofertă pe care a primit-o CNAIR – Regionala de Drumuri și Poduri București a fost a asocierii Pikanore -Dimex 2000. Pikanore, ca lider este o companie din Prahova cu 44 de angajați cu activitate de 19 ani ,,lucrări speciale în construcții”. Pikanore este asociat cu bistrițenii de la Dimex 2000, constructorul Drumului Expres 4 Tureni, legătura DN 1-Autostrada Transilvania unde se lucrează în ritm susținut.

Reparațiile pe DN 1 Valea Prahovei, drum cu trafic intens în orice perioadă a anului se pot face doar după un plan de sistematizare pe care îl aprobă Direcția Rutieră și care poate fi modificat în funcție de mărimea coloanelor care se formează la sfârșit de săptămână. Ultima lucrare importantă pe DN 1 Valea Prahovei a fost anul trecut la Podul Bănești, lângă Câmpina, pod cu 2 benzi/sens unde s-au fost cozi mari din cauza restricțiilor.

,,Viaductul a fost construit în anul 1925, fiind proiectat să preia încărcările clasei I de încărcare, convoiul german de calcul (încărcare cu compresor și oameni). Aplicarea lucrărilor de întreținere prevăzute asigură readucerea viaductului la condițiile de exploatare prevăzute în proiectul inițial în condiții normale de desfășurare a circulației rutiere și pietonale, garantate pentru o durată de exploatare de 30 de ani. Lățimea părții carosabile de 5 metri cu restricționarea circulației pe o singură bandă a impus lărgirea viaductului pentru 2 benzi. Lărgirea viaductului s-a realizat în 1978 prin execuția unui viaduct cu aceeași schemă statică, boltă dublu încastrat din vbeton armat cu lățimea de 3,5 metri, în aval de viaductul existent. ” -Expertiza Tehnică.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *