Germanii de la Dräxlmaier vor începe, la Timișoara, în a doua jumătate a anului, producția de baterii de înaltă tensiune pentru mașini electrice

DRÄXLMAIER Timisoara Sursa foto: Draxlmaier

Dräxlmaier, unul dintre cei mai mari producători de componente auto din România, a anunțat de anul trecut că va trece și la producția de baterii pentru mașini electrice într-o fabrică din Timișoara, care va fi adaptată pentru aceasta, și în plus va construi o nouă hală de producție. Momentat, compania va începe producția în fabrica care deja există, unde va fi adusă prima linie automatizată de producție pentru baterii destinate mașinilor hibrid. Apoi, după ce va agrea toate elementele cu autoritățile, compania va începe, în a doua jumătate a acestui an, producția de baterii de înaltă tensiune pentru clienți premium.

Dräxlmaier produce, deja, în fabricile din România cablaje electrice, componente electrice şi electronice, cablaje de înaltă tensiune, interioare, console centrale şi panouri de uşi. Germanii produc în fabricile locale sisteme electrice şi electronice, interioare de lux şi sisteme de bord pentru mărci premium din industria de profil, precum BMW, Jaguar, Mercedes-Benz sau Maserati.

„Dräxlmaier Group își adaptează în permanență activitatea în zonele de producție pentru a urma noile trenduri din industria auto adoptate de clienții noștri premium. Investiția în noua fabrică este necesară pentru că la Timișoara am început implementarea mai multor proiecte inovatoare din domeniul electromobilității, care reprezintă un element important al dezvoltării companiei. În acest moment, construcția viitoarei fabrici din Timișoara urmează calendarul prevăzut, care include și o serie de elemente care trebuie agreate cu autoritățile locale. Asamblarea unui sistem de baterii de înaltă tensiune pentru clienți premium va începe în fabrica din Timișoara în a doua jumătate a anului 2022”, spune, pentru Economedia, Alexander Schubel, managerul fabricii Dräxlmaier Timișoara.

Potrivit lui Alexander Schubel, în perioada următoare, va fi utilizată suprafața de producție existentă deja, care a fost retehnologizată și adaptată noilor tipuri de produse. Aici va sosi prima linie automatizată de producție pentru asamblarea sistemelor de baterii de înaltă tensiune destinate automobilelor hibrid. Aceasta va folosi tehnologie de ultimă generație pentru asamblarea a două sisteme de baterii distincte pentru diferite modele de automobile premium, iar investițiile necesare se cifrează la circa 200 de milioane euro.

Compania se va concentra și în domeniul e-mobility

La Dräxlmaier Timișoara vor fi realizate și unitățile centrale de control pentru ambele sisteme de baterii.

Unitățile de control coordonează, distribuie și monitorizează energia transmisă către toate componentele electrice din interiorul automobilului. Celulele de baterie și celelalte componente necesare care intră în componența sistemelor de baterii sunt livrate la Timișoara de furnizorii companiei, iar aici va avea loc procesul final de asamblare. Ulterior, sistemele de baterii vor fi livrate clienților.

De asemenea, compania a demarat și proiecte noi pentru producția de componente electronice în domeniul E-mobility la Timișoara. Producția de componente electronice va crește substanțial în următorii ani, devenind o parte importantă a dezvoltării fabricii din Timișoara.

Alexander Schubel, Dräxlmaier. Sursa foto: Dräxlmaier

Ultimele informații din piață susțin că la fabrica timișoreană a germanilor vor fi angajați încă 1.000 de oameni.

„În acest moment, există disponibile zeci de posturi în fabrica de la Timișoara și procesul de recrutare este în continuă desfășurare. Căutam în permanență specialiști în Producție, Inginerie Industrială, Calitate, Logistică, precum și tineri pasionați de noile tehnologii, dornici să învețe și să își construiască o carieră în industria auto. Odată cu dezvoltarea fabricii, numărul de joburi se va adapta noilor cerințe”, arată Alexander Schubel.

Compania are contracte deja încheiate, și a făcut estimări pentru următorii ani, dar comenzile pot fi ajustate în funcție de solicitările clienților, ținând cont de faptul că politica Dräxlmaier prevede livrarea just in time și just in sequence – adică direct în procesul de producție al clientului. În plus, spune Schubel, mașinile hibride și electrice, ca orice produse noi, au propria lor evoluție în domeniul consumatorilor, dar cifrele oficiale arată că numărul celor care optează acum pentru acestea este în creștere.

Reciclarea bateriilor și problema crizei de semiconductori

„În general, după utilizarea în vehiculele electrice, bateriile litiu pot fi folosite în așa-numitele “second life”. De exemplu, ca stocare intermediară staționară a energiei electrice în case sau fabrici, unde contribuie la stabilitatea rețelei electrice. Odată ce bateriile au ajuns la sfârșitul duratei de viață utilă, acestea pot fi reciclate în mod profesionist, iar materiile prime valoroase pot fi recuperate sau refolosite”, explică Alexander Schubel.

Problema este, însă, destul de delicată, deoarece există deja fabrici de baterii, ca și de mașini electrice, însă, cele destinate reciclării bateriilor, care, de obicei, au o durată de viață de opt ani, la care se adaugă alți câțiva ani de second life, nu sunt foarte multe, abia acum apar intenții de construcție de fabrici de reciclare, precum cea care va fi construită de suedezii de la Stena Recycling la Halmstad în Suedia.

În ceea ce privește criza de semiconductori, Alexander Schubel spune că Dräxlmaier urmărește situația extrem de complexă și  evoluțiile din domeniu.

„Suntem în contact permanent cu furnizorii de componente și alături de ei încercăm să găsim cele mai bune soluții. Lipsa de materiale, în general, poate fi o provocare și după 2022. În acest context, analizăm constant fiecare situație și ne planificăm activitatea de producție în consecință pentru a ne coordona activitatea cu cerințele clienților noștri”, conchide acesta.

Pe piața românească singurul producător care și-a mai anunțat intenția de a produce baterii pentru mașini electrice este Rombat, în parteneriat cu Prime Motor Industry, care a anunțat la un moment dat că vrea să facă o fabrică la Cernica, unde va folosi experiența Prime Motor, companie deținută de omul de afaceri Adrian Polec.

Comentarii

  1. După 3 ani încă nu produc absolut nimic,vechiul Manager de productie-Actual Plant manager Bogdan Vasiliu a cheltuit toți cei 200 mil de euro pe achiziții dubioase și a avut grija de imbogatirea lui. Existe mii de buc de baterii stricate in toată fabrica chiar si in hala noua,au remorci închiriate unde ascundă bateriile stricate de auditurile de la client si de conducea de la fabrica mama. De la 1000 de angajații promiși dacă sunt 300. Deci nu e toxic absolut nimic doar conducerea fabrici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *