Suedezii de la Stena Recycling vor să facă o fabrică de reciclare a bateriilor în Halmstad, chestiune aproape ignorată până acum

baterie, masini electrice Sursa foto: Go4IT.ro

Suedezii de la Stena Recycling a început construcția noii sale fabrici de reciclare a bateriilor pentru mașini electrice din Halmstad, oraș situat între Göteborg și Malmo. Compania își propune să aibă uzina în funcțiune în primul trimestru al anului 2023.

Planurile de construcție au fost dezvăluite în această vară. Cu toate acestea, Stena nu a oferit încă nicio informație cu privire la programul și capacitatea fabricii propuse.  La finalul primei faze de construcție în T1/2023, uzina va avea o capacitate anuală de 10.000 de tone și va recicla nu numai bateriile de la mașinile electrice, ci și de la alte tipuri de aparate electrice.

Compania a recepționat sprijin de sub 6,8 milioane de euro de la Agenția Suedeză pentru Energie pentru noua sa fabrică de reciclare a bateriilor din Halmstad.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

În paralel, Stena Recycling investește într-o infrastructură de colectare și sortare a bateriilor care urmează să fie trimise la uzina din Halmstad. Centrele de baterii corespunzătoare au fost deja construite în Suedia, Polonia și Germania. Urmează și altele în Danemarca, Finlanda, Norvegia și Italia. Scopul este de a colecta baterii din toată Europa pentru uzina din Halmstad.

„În prezent definim tehnologia pe care o vom folosi în diferitele etape ale procesului de reciclare”, explică Fredrik Pettersson, directorul general al Stena Recycling din Suedia. „Deoarece suntem primii adoptatori ai acestui tip de instalație, este incitant că deschidem noi baze și stabilim standardul în reciclarea bateriilor.”

Stena susține că 95% dintr-o baterie litiu-ion va putea fi reciclat în procesul de reciclare. Având în vedere rata de reciclare, este probabil să fie un proces hidrometalurgic în care materiile prime individuale sunt extrase din materialul bateriei zdrobit cu apă și substanțe chimice. Mai există o metodă – procesul pirometalurgic – cu alte cuvinte, topirea bateriei – dar ratele de reciclare de peste 90% nu sunt de obicei posibile.

Stena este poziționată în linii mari ca o companie de reciclare. Reciclarea bateriilor este doar un pilon principal – deși unul în creștere constantă.

„Reciclarea bateriilor este o provocare în creștere rapidă în societate și există o legislație mai strictă care vine din UE. În câțiva ani, aceasta va fi probabil o parte semnificativă a afacerii noastre. Cu dimensiunea, infrastructura, baza noastră de clienți și expertiza, avem toate premisele pentru a deveni unul dintre cei mai importanți jucători europeni în reciclarea bateriilor, astfel încât materialele din bateriile uzate să devină materii prime circulare pentru producerea altora noi”, spune Kristofer Sundsgård, CEO și responsabil pentru operațiunile Stena Recycling în șapte țări europene.

Reciclarea bateriilor este una dintre problemele delicate ale aparatelor care funcționează pe baterie, inclusiv a mașinilor electrice, reciclarea acestora pentru a evita poluarea agresivă a mediului fiind o operațiune delicată și lipsită, cel puțin momentan, de o rată de succes de 100%.

Iar producătorii auto, tradiționali sau noi, par a se concentra pe producția de SUV-uri electrice, care oferă o marjă de profit superioară, dar care consumă mai multe resurse, au baterii mai mari și devin probleme pentru protecția mediului în sine. Deși nu poluează pe șosea, devin extrem de costisitoare pentru mediu și la începutul vieții (construcție) și la finalul ei (reciclare).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: