Lotul lipsă de 10 kilometri pe Autostrada A1 Lugoj – Deva riscă să rateze calendarul de finalizare PNRR pentru 2026, susține Asociația Pro Infrastructură (API). Deși termenul de execuție este de 34 de luni, iar lucrarea trebuie terminată la finalul anului 2026, ministerul Transporturilor încă nu are proiect tehnic complet și pentru zona cu tuneluri, iar lucrările efective încă nu au început, deși în repetate rânduri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a promis intrarea UMB în șantier încă din toamna anului trecut.
Pe 9 februarie 2024, ministrul Grindeanu promitea chiar la Timișoara începerea lucrărilor „la tuneluri” din 1 martie, după cum Economedia a explicat aici. Organizarea de șantier a UMB este la Timișoara unde același constructor lucrează pe Centura Timișoara Sud.
Odată finalizat, Lotul Holdea (Hunedoara) – Margina (Timiș) va permite circulația pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) până la Nădlac 2 fără devierea de 14 km pe DN 68 A, șosea veche, nemodernizată, foarte aglomerată și cu trafic greu intens. Pe DN 68 A Holdea – Margina în special vara, traficul este sufocat.
„A1 Margina – Holdea, prima autostradă PNRR ratată.