Lotul lipsă din Autostrada A1 Lugoj – Deva ratează calendarul PNRR. Autostrada de 10 kilometri încă nu are proiect tehnic aprobat pentru zona cu tuneluri. API: De la Sibiu la Nădlac 2 prin 2027

A 1 Lugoj Deva API

Lotul lipsă de 10 kilometri pe Autostrada A1 Lugoj – Deva riscă să rateze calendarul de finalizare PNRR pentru 2026, susține Asociația Pro Infrastructură (API). Deși termenul de execuție este de 34 de luni, iar lucrarea trebuie terminată la finalul anului 2026, ministerul Transporturilor încă nu are proiect tehnic complet și pentru zona cu tuneluri, iar lucrările efective încă nu au început, deși în repetate rânduri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a promis intrarea UMB în șantier încă din toamna anului trecut.

Pe 9 februarie 2024, ministrul Grindeanu promitea chiar la Timișoara începerea lucrărilor „la tuneluri” din 1 martie, după cum Economedia a explicat aici. Organizarea de șantier a UMB este la Timișoara unde același constructor lucrează pe Centura Timișoara Sud.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Odată finalizat, Lotul Holdea (Hunedoara) – Margina (Timiș) va permite circulația pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) până la Nădlac 2 fără devierea de 14 km pe DN 68 A, șosea veche, nemodernizată, foarte aglomerată și cu trafic greu intens. Pe DN 68 A Holdea – Margina în special vara, traficul este sufocat.

„A1 Margina – Holdea, prima autostradă PNRR ratată.

În urmă cu aproape doi ani, 23.06.2022, vă spuneam că noi ne-am luat adio de la 2026, termenul limită impus de PNRR. Dacă pe-atunci poate mai exista o minusculă fărâmă de speranță, acum este cert: ne vedem prin 2027 deoarece proiectarea la tuneluri nu este gata, lucrările nu vor începe prea curând și vor dura minim 34 de luni.
Ultimul (sperăm) capitol începe o dată cu semnarea contractului de 1,83 miliarde lei fără TVA cu UMB în 14.10.2022 care a primit ordin de începere în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție pentru 4,03 kilometri de finalizat din secțiunea D (lângă nodul Margina) și alți 9,13 km ai secțiunii E care trebuie făcuți de la zero din care 2,13 km reprezintă celebrele tuneluri. Conform contractului, în noiembrie 2023 trebuia să fie gata proiectarea. Dar încă nu avem proiect tehnic (PT) aprobat și implicit nici autorizație de construire (AC) emisă pe toată secțiunea E, cea care include tunelurile. În cel mai fericit caz mai trec câteva luni până când se va emite AC. Ca să vă faceți o idee despre ce vorbim, tot pe Autostrada A1 cei de la Porr au intrat efectiv în tunelul Curtea de Argeș lung de 1,35 km în octombrie 2023 și speră să dea drumul circulației în decembrie 2026. Deci trei ani și ceva de la primul metru săpat.
UMB, împreună cu bosniacii de la Euro-Asfalt, trebuie să facă 2,13 km de tunel și sunt departe de momentul începerii forării care presupune PT aprobat, AC emisă și lucrări pregătitoare gata la două portaluri. Concluzia e simplă și foarte tristă: fără proiect tehnic, fără autorizație de construire și cu 2,13 kilometri de tuneluri de forat în minim 34 luni, după cum spune contractul, ne ducem bine de tot în 2027 cu inaugurarea”, arată API.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Afara cu toti din fuctii publice care intarzie proiectele, de ce sa platim incompetenti care sa nu faca nimic
    UMB ar trebui exclusi de la licitatii
    Au abandonat din lucrari

    • Nu intelegi, UMB e de fapt un constructor bun, chiar si cel mai bun din Romania. Ei au prea multi km de autostrada care trebuie finalizati, exclusiv tot A7 de la Buzau-Pascani. Daca ar fi sa finalizeze A7, vom avea sanse sa vedem lucrare si aici la A1.

  2. Grinda si trupa sa care a mancat bani multi sa se duca invartindu-se!1😵
    Ce panarame!

  3. Incep lebedele negre sa rasară!
    Ciotul asta, A8, A 7 sunt deja varza.
    La votare platiti!
    Alianta cacanie care face autostrazi maro!😵😵

  4. Grinda și analfabeții de la cnair știu doar sa facă autostrada pentru ucraineni!
    Cluj -Oradea în secolul viitor!

  5. Ce să vezi, api a primit o gură de aer împuțit și deja a stabilit ca termen anul 2027 pentru lucrarea lipsă. Ia uite ce au sărit ei șifonați că așa a zis echipa care arde gazul. Bineînțeles, trollii au sărit imediat sa mănânce și ei ceva fetid. Asta e rețeta consacrată a cotețului. Mă întreb, domnul rangă a construit ceva în viața lui atât de maronie? Vai de viața voastră de amărășteni veninoși.

    • Știți cumva dacă Grindeanu și-a respectat promisiunea? Mă refer la A1 Margina! Mulțumesc!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.