Lanțul de restaurante McDonald’s își vinde restaurantele din Rusia unuia dintre actualii săi deținători locali de licență, care va redeschide sucursalele sub un nou nume care nu a fost încă decis – cel mai cunoscut rebranding de până acum al companiilor care părăsesc Rusia, scrie Reuters.
Zeci de mărci occidentale au declarat că intenționează să iasă de pe piață, evitând asocierea cu campania militară la scară largă a Rusiei din Ucraina vecină.
Iată câteva nume noi care au apărut:
Contabilitate și consultanță
Firmele de contabilitate și consultanță „Big Four” din lume au rupt legăturile cu Rusia. În trei cazuri, unitatea rusă a fost deja rebrand-uită.
PricewaterhouseCoopers LLP (PwC) a declarat că succesorul sucursalei sale din Rusia se va numi Technologies of Trust.
„Deși poate dura ani buni pentru a construi încrederea și a dezvolta o reputație impecabilă, acestea pot fi subminate peste noapte”, a spus Technologies of Trust.
Fosta afacere rusă a Deloitte devine Business Solutions and Technologies, conform informațiilor transmise de unul dintre principalii săi clienți ruși, operatorul de telefonie mobilă MTS.
Fosta unitate rusă a EY a fost relansată ca Audit Technologies and Solutions Center – Audit Services, potrivit site-ului său.
KPMG a declarat în martie că cei 4.500 de parteneri și angajați din Rusia și Belarus vor părăsi rețeaua KPMG.
„Toate aspectele formale ale interacțiunii vor fi rezolvate individual cu fiecare client”, se spunea pe 7 martie, fără a spune dacă afacerea se va relansa sub proprietatea Rusiei.
Cabinete de avocat, asigurători
Zurich Insurance a declarat pe 20 mai că a fost de acord să-și vândă afacerea din Rusia membrilor echipei locale, care vor opera afacerea sub o altă marcă, dar nu a dezvăluit noul nume.
Unitatea rusă a firmei de avocatură Bryan Cave Leighton Paisner s-a relansat sub conducerea Rusiei pe 6 aprilie ca ALUMNI Partners.
Proprietate imobiliară
Gigantul imobiliar comercial CBRE a părăsit Rusia, încetând parteneriatul cu două companii afiliate de acolo. Fosta unitate rusă a CBRE a declarat că managerii existenți vor prelua afacerea, care va funcționa ca CORE:XP.
Auto
Producătorul francez de automobile Renault urmează să-și vândă pachetul majoritar de acțiuni deținut la producătorul de automobile Avtovaz către un institut de știință rus, se pare că pentru doar o rublă, cu o opțiune de răscumpărare timp de șase ani – lăsând ușa deschisă pentru întoarcerea în Rusia.
Uzina Renault Rusia de la Moscova va înceta să mai producă Renault și va fi redenumită Fabrica de Automobile Moscova Moskvich, reînviind marca Moskvich, care a apărut ultima dată pe noile mașini rusești în urmă cu două decenii.
Haine
Compania poloneză de vânzare cu amănuntul LPP a declarat pe 19 mai că a decis să-și vândă compania rusă, RE Trading, unui consorțiu chinez, „fără niciun drept de a utiliza nume comerciale și mărci comerciale ale mărcilor de îmbrăcăminte deținute de LPP”.
Agenția de presă TASS a raportat că semnele anterioare vor fi înlocuite treptat cu noi sigle. Imaginile de pe rețelele de socializare din 20 mai au arătat că unul dintre magazinele LPP Sinsay afișează deja noul brand – Sin.