O nouă amânare pentru Autostrada Unirii (A8). Depunerea ofertelor pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni a fost prelungită din nou până la jumătatea lui august

Autostrada A7 A8 Nod turbion

Depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km), primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii, a fost prelungită din nou, până la data de 13 august, ca urmare a solicitărilor de clarificare, arată datele consultate de Economedia în SEAP. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport. Săptămâna trecută, CNAIR a amânat și deschiderea ofertelor pentru lotul de munte Pipirig – Moțca (Leghin), până pe 12 august. Directorul CNAIR Cristian Pistol a declarat pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii.

Termenul inițial pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) a fost prelungit acum pentru a cincea oară, după 22 mai, 25 iunie, 4 iulie, 16 iulie și apoi 31 iulie.

Acesta a fost primul lot din cele șase loturi dintre Miercurea Nirajului și Leghin (159 km) pe care CNAIR l-a lansat în licitație pentru lucrări.

„,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni, in lungime de aproximativ 23,4 km, din care aproximativ 1,07 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP. Durata contractului este de 30 de luni cu 6 luni etapa de proiectare și 24 luni execuție. Garanția este de 5 ani.

Pe traseul dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru.

Constructorul căruia i se va atribui acest contract va avea obligația să construiască inclusiv două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km, în zona localităților Măgherani (740 m) și Chibed (330 m). Perioada contractuală maxim admisă pentru construcția acestui nou lot al A8 este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). După validarea documentației de atribuire va fi publicat Anunțul de Participare la licitație în cadrul caruia va fi precizată și valoarea estimată a contractului, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.” – directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pe lotul de munte Pipirig – Moțca (Leghin) de pe Autostrada Unirii A8, CNAIR a amânat recent deschiderea ofertelor pentru data de 12 august. Amânarea a fost făcută cu numai jumătate de oră înainte de deschiderea ofertelor (ora 15.00).

Directorul CNAIR Cristian Pistol a declarat pentru Economedia că amânările sunt datorate numărului mare de clarificări tehnice solicitate de companii. „Sunt peste 400 de clarificări pe lotul Pipirig – Leghin și circa 370 pe lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni”, a spus el.

Șeful CNAIR se așteaptă ca ofertele să fie deschise la jumătatea lunii august pentru lotul Pipirig – Leghin și mai devreme pentru lotul Miercurea Nirajului – Sărățeni.

Lotul Pipirig – Leghin are o lungime de 19 kilometri și valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,8 miliarde lei. Pe traseu vor fi construite 7 tuneluri cu o lungime totală de 1,4 kilometri și alte 46 structuri: poduri, pasaje viaducte. Durata contractului este de 4 ani (12 luni proiectare și 36 luni execuție).

Loturile PNRR de la capete, Târgu Mureș Miercurea – Nirajului și Târgu Neamț – Leghin sunt contractate cu Nurol și UMB, iar pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Pod Ungheni Consitrans urmează să predea proiectul tehnic.