Compania CFR Infrastructură poate semna cu Asocierea BAWI – SWIETELSKI un nou contract major pentru modernizarea rețelei feroviare din portul Constanța, contestația PORR fiind respinsă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
La licitația lansată în martie 2024 pentru modernizarea rețelei feroviare din Portul Constanța – Etapa II, CFR Infrastructură a desemnat Asocierea BAWI – SWIETELSKI cu un punctaj total de 100 de puncte, iar PORR s-a clasat pe a doua poziție cu 99,54 puncte, iar în decembrie 2024 a depus contestație, invocând modificarea punctajului în urma clarificărilor, conform verificărilor Economedia. Însă CNSC a respins contestația PORR și a obligat constructorul din Austria să plătească 30.000 de lei cheltuieli de judecată – onorariu avocat. Contractul de aproape 500 de milioane lei este finanțat din fonduri europene, Programul CEF – Connectig Europe Facility.
Detalii din contestația PORR:
Ofertele depuse:
- PORR CONSTRUCT– ofertant unic;
- Asocierea BAWI CONSTRUCTION (fosta WIEBE ROMÂNIA) (Leader), SWIETELSKY CONSTRUCT.
„În Etapa II sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
- Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas;
- Stația Palas.
PORT CONSTANȚA SUD
- Stația Agigea Nord;
- Stația Agigea Ecluză;
- Linia 813B (dublarea liniei de acces între Agigea Ecluză și Ferry Boat).
Valoarea estimată a contractului este de 472.995.782,57 Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T- 2022-CORECOEN, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.
Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanție, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni, astfel:
- durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere;
- durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizației de Construire (AC);
- durata activităților după recepția la terminarea lucrărilor – 1 lună;
- perioada de garanție – minim 60 de luni de la recepția la terminarea lucrărilor;
- durata activitatilor dupa terminarea perioadei de garanție – 1 lună”, a transmis, la depunerea ofertelor, CFR Infrastructură.
Conform unui document obținut de publicația presshouse.ro, Asocierea Asocierea BAWI – SWIETELSKI și PORR au obținut 60 de puncte la oferta tehnică, dar diferențierea s-a făcut la propunerea financiară : 40 de puncte pentru Asociere, respectiv, 39,54 puncte pentru ofertantul din Austria.
În primăvara anului trecut, CFR Infrastructură semna cu BAWI contractul pentru modernizarea liniilor din Port – Etapa I.
PORR, constructor care lucrează pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a pierdut și contractul pentru electrificarea liniei București – Giurgiu, dar a depus contestație.