Compania CFR Infrastructură poate semna cu Asocierea BAWI – SWIETELSKI un nou contract major pentru modernizarea rețelei feroviare din portul Constanța, contestația PORR fiind respinsă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
La licitația lansată în martie 2024 pentru modernizarea rețelei feroviare din Portul Constanța – Etapa II, CFR Infrastructură a desemnat Asocierea BAWI – SWIETELSKI cu un punctaj total de 100 de puncte, iar PORR s-a clasat pe a doua poziție cu 99,54 puncte, iar în decembrie 2024 a depus contestație, invocând modificarea punctajului în urma clarificărilor, conform verificărilor Economedia. Însă CNSC a respins contestația PORR și a obligat constructorul din Austria să plătească 30.000 de lei cheltuieli de judecată – onorariu avocat. Contractul de aproape 500 de milioane lei este finanțat din fonduri europene, Programul CEF – Connectig Europe Facility.
Detalii din contestația PORR:
Ofertele depuse:
- PORR CONSTRUCT– ofertant unic;
- Asocierea BAWI CONSTRUCTION (fosta WIEBE ROMÂNIA) (Leader), SWIETELSKY CONSTRUCT.
„În Etapa II sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
- Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas;
- Stația Palas.
PORT CONSTANȚA SUD
- Stația Agigea Nord;
- Stația Agigea Ecluză;
- Linia 813B (dublarea liniei de acces între Agigea Ecluză și Ferry Boat).
Valoarea estimată a contractului este de 472.995.782,57 Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T- 2022-CORECOEN, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.
Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanție, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni, astfel:
- durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere;
- durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizației de Construire (AC);
- durata activităților după recepția la terminarea lucrărilor – 1 lună;
- perioada de garanție – minim 60 de luni de la recepția la terminarea lucrărilor;
- durata activitatilor dupa terminarea perioadei de garanție – 1 lună”, a transmis, la depunerea ofertelor, CFR Infrastructură.
Conform unui document obținut de publicația presshouse.ro, Asocierea Asocierea BAWI – SWIETELSKI și PORR au obținut 60 de puncte la oferta tehnică, dar diferențierea s-a făcut la propunerea financiară : 40 de puncte pentru Asociere, respectiv, 39,54 puncte pentru ofertantul din Austria.
În primăvara anului trecut, CFR Infrastructură semna cu BAWI contractul pentru modernizarea liniilor din Port – Etapa I.
PORR, constructor care lucrează pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a pierdut și contractul pentru electrificarea liniei București – Giurgiu, dar a depus contestație.