Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA anunţă că a deschis luni ofertele depuse la licitaţia privind modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa III. CFR a primit oferte de la – PORR Construct, asocierea formată din Arcada Compan şi Alstom Transport SA şi asocierea BAWI Construction şi Swietelsky Construct SRL. Valoarea financiară estimată a contractului este de 619,5 milioane lei, fără TVA, transmite News.ro.
- Săptămâna trecută, CFR SA a semnat cu Asocierea Bawi – Swietelsky contractul de 100 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța (Etapa a II-a). În același timp, o contestație a PORR va fi pe masa judecătorilor de la Curtea de Apel București, cu termen 14 martie.
”Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziţie sectorială privind atribuirea contractului de proiectare şi execuţie aferent obiectivului de investiţii: „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa III”, anunţă CFR.
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenţi economici:
– PORR Construct
– Asocierea Arcada Company (ofertant lider) şi Alstom Transport SA (ofertant asociat)
– Asocierea Bawi Construction (ofertant lider) şi Swietelsky Construct SRL (ofertant asociat)
Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum şi din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.
Durata de implementare a contractului, de la data ordinului de începere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor.
În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
Port Constanţa Sud
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
– Staţia Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză şi Agigea Sud)
– Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză şi Port Constanţa Ferry Boat
– Port Constanţa Ferry Boat
Zona de interes din afara portului
– CMT Constanţa
Principalele beneficii aşteptate prin implementarea proiectului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa” sunt:
– Creşterea calităţii transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
– Accesibilitatea şi conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanţa cu reţeaua centrală TEN-T;
– Facilitarea unui nivel optim de integrare şi interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare / încheiere al coridorului reţelei de bază Rin-Dunăre;
– Eliminarea blocajelor de pe această secţiune;
– Îmbunătăţirea şi menţinerea calităţii infrastructurii în ceea ce priveşte siguranţa, securitatea, eficienţa;
– Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;
– Sprijinirea economiei naţionale;
– Posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătăţind astfel piaţa locală/ regională a forţei de muncă.