CFR Infrastructură a anunțat miercuri că a semnat cu Asocierea Bawi – Swietelsky contractul de aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea liniilor de tren din Portul Constanța. În același timp, Curtea de Apel București urmează să judece pe 14 martie contestația PORR împotriva deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Legislația permite și chiar obligă CFR Infrastructură să semneze contractul pentru modernizarea liniilor de tren (Etapa II) cu Asocierea rămasă câștigătoare după decizia CNSC, chiar și în cazul unei contestații la CAB. Câteodată, unele instituții așteaptă o decizie a instanței pentru a confirma definitiv câștigătorul.

În peste 90% din cazuri instanța menține soluțiile CNSC, dar au fost și situații de decizii „întoarse”, precum contractul pentru modernizarea Gării de Nord din București, inclusiv la contractele pentru autostrăzi/drumuri expres.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Pe 21 februarie 2025, Instanța a stabilit termenul de 14 martie pentru contestația PORR împotriva CFR Infrastructură și a asocierii câștigătoare Bawi – Swietelsky:

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, azi, 5 martie 2025, a semnat cu Asocierea BAWI SRL (Leader) – SWIETELSKY Construct SRL, Contractul pentru Proiectarea și Execuția lucrӑrilor aferente obiectivului de investiții Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa II”, a transmis CFR Infrastructură.

„În Etapa II sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:

ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
• Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas;
• Stația Palas.

PORT CONSTANȚA SUD
• Stația Agigea Nord;
• Stația Agigea Ecluză;
• Linia 813B (dublarea liniei de acces între Agigea Ecluză și Ferry Boat).

Valoarea estimată a contractului este de 472.995.782,57 Lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din din fonduri externe nerambursabile, Connecting Europe Facility (CEF) – CEF-T- 2022-CORECOEN, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.

Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanție, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni, astfel:

  • durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE și Emiterea Autorizației de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere;
  • durata estimată de Execuție a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizației de Construire (AC);
  • durata activităților după recepția la terminarea lucrărilor – 1 lună;
  • perioada de garanție – minim 60 de luni de la recepția la terminarea lucrărilor;
  • durata activitatilor dupa terminarea perioadei de garanție – 1 lună”, a transmis, la depunerea ofertelor, CFR Infrastructură.

Conform unui document obținut de publicația presshouse.ro, Asocierea Asocierea Bawi – Swietelski și PORR au obținut 60 de puncte la oferta tehnică, dar diferențierea s-a făcut la propunerea financiară: 40 de puncte pentru Asociere, respectiv 39,54 puncte pentru ofertantul din Austria.

În primăvara anului trecut, CFR Infrastructură semna cu BAWI contractul pentru modernizarea liniilor din Port – Etapa I.

PORR, constructor care lucrează pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești a pierdut și contractul pentru electrificarea liniei București – Giurgiu, dar a depus contestație.