Primăria București licitează studiile de fezabilitate pentru a extinde linia de tramvai în Piața Unirii, între Ferentari și Pantelimon, în zona unui mall din Chitila și pentru a continua tramvaiul 5 până la mall Băneasa

STB Tramvaie

Primăria Municipiului București a scos la licitație în SICAP contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al proiectului de extindere a mai multor linii de tramvai, anume cele din zona Unirii, cele din inelul median sud-est care unește Ferentari și Pantalimon și cea dintre bucla Mezeș și mall-ul Colosseum, din Chitila. În plus, vizată este și construcția unei linii noi între capătul tramvaiului 5 și mall-ul Băneasa.

10 milioane lei costă întregul studiu, care are un termen de livrare de 270 de zile, iar contractul este împărțit în patru loturi, pentru care firmele interesate pot licita individual.

Iată descrierea licitației: „Servicii de elaborare documentație tehnico-economică faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele de investiții: LOT 1 – „Extinderea infrastructurii de tramvai în zona Unirii”; LOT 2 – „Extindere Inel Median sud-est rețea linie de tramvai”; LOT 3 – „Lucrări de amenajare linie de tramvai și stații aferente între capătul tramvaiului 5 din strada Grațioasă și Complexul Comercial Băneasa, Sector 1 al Municipiului București”; LOT 4 – „Extindere linie tramvai buclă Mezeș – Complexul comercial „Colosseum”, Sector 1 al Municipiului București”.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Inelul median sud-est este linia care unește cartierele Pantelimon și Ferentari prin Bd Chișinău, Nicolae Grigorescu – Șoseaua Vitan Bârzești – Iriceanu – Turnu Măgurele – Luică.

Iar în zona Unirii, lucrarea de extindere a liniei de tramvai urmărește realizarea unei continuități între zona bucla de întoarcere Piața Unirii cu zona bucla de întoarcere Piața Sfânta Vineri, cu eliminarea acestor bucle de întoarcere după realizarea traseului nou.

Prin elaborarea documentațiilor tehnico-economice se vor proiecta linii tramvai cale dublă, repartizate astfel: Lot 1: Extinderea infrastructurii de tramvai în zona Unirii lungime traseu cca. 0,900 km; Lot 2: Extindere Inel Median sud-est rețea linie de tramvai lungime traseu cca. 10,800 km; Lot 3: Lucrări de amenajare linie de tramvai și stații aferente între capătul tramvaiului 5 din strada Grațioasă și Complexul Comercial Băneasa, Sector 1 al Municipiului București lungime traseu cca. 1,40 km; Lot 4 : Extindere linie tramvai buclă Mezeș – Complexul comercial „Colosseum”, Sector 1 al Municipiului București” lungime traseu cca. 1,60 km”.

Contractul este finanțat din bugetul PMB, ofertele se desfac în 28 august iar departajarea lor se face prin preț, termenul cât mai scurt de livrare asumat și experiența echipei de proiect.

În mai, primarul Nicușor Dan anunța că are în plan extinderea rețelei metropolitane de tramvai cu 30 de kilometri, dar trebuie studii de fezabiliate, separat pentru fiecare proiect. Vizate sunt zonele:

  • Prelungirea Ghencea, între linia tramvaiului 41 și Șoseaua de centură;
  • între strada Luică și Șoseaua Vitan-Bârzești
  • între Șoseaua Vitan-Bârzești, Piața Titan, bd. Nicolae Grigorescu și bd. Chișinău;
  • Piața Unirii;
  • Piața Delfinului – bd. Lacul Tei;
  • bucățica între strada Fabrica de Glucoză (Pipera) și bd. Barbu Văcărescu;
  • între capătul tramvaiului 5 din Băneasa și Complex Băneasa;
  • între Piața Presei și Complex Băneasa, depinde dacă se va face sau nu magistrala de metrou.

Din cele opt proiecte distincte, acum se licitează SF-urile doar pentru patru. Dincolo de proeictul de extindere linii tramvai, edilul a anunțat și modernizări pe alți 50 de kiloemtri de linie.

Toată rețeaua Bucureștiului are o lungime de 150 de kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Astea nu-s extinderi fantasmagorice, ci “quick wins” care cu investitii mici ar mari mult utilitatea liniilor respective. Mallul din Chitila si complexul din Baneasa ar lega doi poli comerciali mari cu o extindere de doar 2 statii iar traveraarea de la Unirii ar permite realizarea unei singure axe intre 2 capete ale orasului. Toate astea cu transport electric, nepoluant siconstructoe de doar cateva statii. Aprob!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.