Producătorul danez de medicamente Novo Nordisk a devenit vineri, pentru scurt timp, cea mai valoroasă companie listată din Europa

novo nordisk Sursa foto: Flickr/IDF

Producătorul danez de medicamente Novo Nordisk a detronat vineri pentru scurt timp LVMH, devenind cea mai valoroasă companie listată din Europa, încheind dominaţia de doi ani şi jumătate a grupului francez de produse de lux, transmite Reuters, citată de Agerpres.

În aprilie, capitalizarea de piaţă a LVMH a depăşit pragul de 500 de miliarde de dolari, devenind prima companie europeană care a atins acest jalon, graţie creşterii vânzărilor de produse de lux în China şi aprecierii monedei euro. Acum, perspectivele îngrijorătoare privind evoluţia economiei chineze au afectat evoluţia acţiunilor LVMH. Din aprilie, acţiunile LVMH au scăzut cu 13,8%.

Între timp, Novo beneficiază de o cerere ridicată pentru medicamente antidiabetice şi pentru pierderea în greutate, ceea ce a dus la un nivel record al acţiunilor şi la rezultate financiare solide.

Din 8 august, titlurile Novo au urcat cu 17%, după ce compania a anunţat că, potrivit unui studiu amplu în fază avansată, medicamentul său împotriva obezităţii, Wegovy, a prezentat beneficii medicale clare, pe lângă pierderea din greutate.

Vineri, la 08:43 GMT, capitalizarea de piaţă a Novo Nordisk ajunsese la 421 miliarde de dolari, inclusiv acţiunile nelistate, conform datelor Refinitiv.

La aceeaşi oră, capitalizarea de piaţă a LVMH era de 420,97 miliarde de dolari. LVMH este cea mai valoroasă companie listată din Europa din februarie 2021, când a depăşit Nestle.

La 10:30 GMT, capitalizarea de piaţă LVMH era din nou mai ridicată, la aproximativ 423,9 miliarde de dolari, iar cea a Novo era de aproximativ 421,9 miliarde de dolari.

În ultimii trei ani preţul acţiunilor Novo s-au triplat iar preţul acţiunilor LVMH s-a dublat.

În zece ani, vânzările anuale de medicamente pentru pierderea în greutate ar urma să ajungă la 100 miliarde de dolari, de la aproximativ şase miliarde de dolari în prezent, conform analiştilor de la Barclays.

Sursa foto: Flickr/IDF

Comentarii

  1. Uite cine știe să aducă pe piața produse cu valoare adăugată mare. Asta lipsește României. Danezii dețin și marca LEGO. Așa ajungi să o duci bine…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *