S-a semnat contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de trenuri electrice pe care ARF le-a cumpărat de la Alstom. Prima ramă va circula pe linia București – Constanța din decembrie

Trenuri Alstom ARF

Ministrul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat contractul pentru finanțarea europeană a celor 37 de trenuri electrice noi pe care le-a cumpărat de la producătorul Alstom (Franța). Sunt primele trenuri noi pe care Ministerul Transporturilor le cumpără în ultimii 20 de ani, facilitatea de producție este în Polonia, iar ARF a promis că prima ramă va fi în circulație cu călători din decembrie pe linia București – Constanța. În iunie au fost scoase la licitație contractele de operare pentru primele 5 rute spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani.

„Semnarea contractului de finanțare aferent proiectului “Achiziţie material rulant nou, 37 de rame electrice interregionale RE-IR”. Astăzi, 02 august, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost semnat contractul de finanţare pentru realizarea proiectului “Achiziţie material rulant nou, 37 de rame electrice interregionale RE-IR””. Contractul a fost încheiat între AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de beneficiar şi MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Proiectul îndeplinește obiectivele specifice ale Axei Prioritare (AP) 1 ”Cresterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală”, Obiectivul Specific (OS) 1.2 – ”Cresterea mobilității pe rețeaua feroviară TEN-T centrală”, ce vizează promovarea investițiilor în achiziția de material rulant. Valoarea totală a proiectului este de 2.058.873.685,65 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează: 257.456,992,17 lei – 85% contribuția Uniunii Europene, 45.433.586,82 lei – 15% contribuţia Guvernului României, 1.755.983.106,66 lei, cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA, sumă finanțată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

București Nord – Constanța

București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

București Nord – Brașov – Cluj

Brașov – Deda – Cluj

București Nord – Brașov

București Nord – Iași

București Nord – Suceava

București Nord – Galați

București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

Cluj – Timișoara

Cluj – Suceava – Iași.

„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *