ARF a scos la licitație contractele pentru operarea trenurilor noi pe care le-a cumpărat de la Alstom. Primele 5 rute sunt spre Constanța, Brașov, Timișoara, Craiova și Petroșani

Trenuri Alstom ARF

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a scos la licitație contractele de servicii publice pentru primele 12 trenuri trenuri electrice de lung parcurs cumpărate de la Alstom (comanda totală de 37 de unități). Procedura de achiziție se desfășoară prin Bursa Română de Mărfuri, iar primele 5 rute sunt pe Magistralele care asigură legătura Capitalei cu Constanța, Brașov, Craiova – Timișoara și Petroșani. Pe lângă compania de stat, CFR Călători alți cinci operatori privați asigură transport feroviar de călători.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că Bursa Română de Mărfuri (BRM) a demarat organizarea procedurii de licitație – prin procedură competitivă – privind achiziția de “Servicii publice de transport feroviar de călători prin punerea la dispoziție a materialului rulant nou achiziționat de ARF, respectiv a trenurilor electrice inter-regionale, denumite RE-IR, destinate transportului interregional feroviar de călători”, arată instituția.

Astfel, a fost publicat anunţul de presă pe www.anuntbursa.ro, precum şi pe site-ul www.brm.ro.Criteriul de atribuire este „Valoarea compensației unitare lei/tren-km cel mai scăzut”, în condițiile solicitate prin documentația procedurii. Reamintim că acest contract are o valabilitate de maximum 60 de luni și va include 12 trenuri și 5 rute, respectiv: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.

Primul tren produs la facilitatea Alstom din Polonia va fi livrat în iulie-august, va fi testat în poligonul de la Făurei, iar din decembrie va intra în circulație pe linia București – Constanța.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța

🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara

🚉 București Nord – Brașov – Cluj

🚉 Brașov – Deda – Cluj

🚉 București Nord – Brașov

București Nord – Iași

🚉 București Nord – Suceava

🚉 București Nord – Galați

🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria

🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad

🚉 Cluj – Timișoara

🚉 Cluj – Suceava – Iași.

„Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată”, a transmis ARF.

Comentarii

  1. Aveti cale ferata pentru rutele astea:
    Cluj – Suceava – Iași,
    București Nord – Craiova – Timișoara – Arad,
    București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria,
    București Nord – Suceava
    București Nord – Galați,
    Sau mergeti pe campie?😎

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *