Sindicatul drumarilor din CNAIR îi cere lui Grindeanu controale reale pentru camioanele grele care distrug șoselele / Drulă începuse verificări „pe bune”, dar PNL a schimbat rapid conducerea ISCTR care verifică transportatorii

ISCTR Controale Transportatori Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Sindicatul drumarilor din Compania de Drumuri (CNAIR) îi solicită ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu controale reale pentru camioanele grele și transporturile agabaritice, atenționând asupra degradării șoselelor din cauza supraîncărcării, chiar dublu față de tonajul admis, fără respectarea legii.

Sindicatul Elie Radu arată, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Grindeanu, că „angajații CNAIR nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii”, susțin că ISCTR nu are suficiente cântare și de aceea solicită modificarea legislației pentru a permite drumarilor să verifice și să-i amendeze pe șoferii camioanelor care nu respectă tonajul.

În vara anului trecut, fostul ministru Cătălin Drulă, a „dat liber” Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier să controleze „pe bune” camioanele, însă după ieșirea USR de la guvernare PNL l-ar fi schimbat la comandă politică pe șeful instituției care începuse verificările reale. De exemplu, la un control efectuat în august 2021 pe drumurile din județul Cluj, peste o treime dintre camioanele trase pe dreapta aveau depășiri de tonaj și au fost imobilizate.

Sindicatul Elie Radu din CNAIR anunță că propunerile au fost deja prezentate conducerii Ministerului de resort.

„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.

Pe 28 octombrie 2021, ministrul interimar Dan Vîlceanu l-a „transferat” pe Mihai Alecu de la şefia Autorităţii Rutiere Române (ARR) la conducerea ISCTR. Mihai Alecu începuse un proiect de digitalizare la ARR, iar la ISCTR va trebui să resolve problema trecerii inspectorilor ISCTR din personal contractual în categoria funţionarilor publici şi a pierderii posibilităţii de autofinanţare din amenzile rutiere (Legea 352/2015).

Totodată, sindicatul reprezentativ susține că, deși s-a convenit asupra acestor propuneri, ministerul ar dori doar o majorare a cuantumului amenzilor pentru șoferii de camioane care depășesc tonajul.

Sursa Foto : Cătălin Drulă Facebook

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *