Sindicatul drumarilor din Compania de Drumuri (CNAIR) îi solicită ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu controale reale pentru camioanele grele și transporturile agabaritice, atenționând asupra degradării șoselelor din cauza supraîncărcării, chiar dublu față de tonajul admis, fără respectarea legii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Sindicatul Elie Radu arată, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Grindeanu, că „angajații CNAIR nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug transportatorii”, susțin că ISCTR nu are suficiente cântare și de aceea solicită modificarea legislației pentru a permite drumarilor să verifice și să-i amendeze pe șoferii camioanelor care nu respectă tonajul.

În vara anului trecut, fostul ministru Cătălin Drulă, a „dat liber” Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier să controleze „pe bune” camioanele, însă după ieșirea USR de la guvernare PNL l-ar fi schimbat la comandă politică pe șeful instituției care începuse verificările reale. De exemplu, la un control efectuat în august 2021 pe drumurile din județul Cluj, peste o treime dintre camioanele trase pe dreapta aveau depășiri de tonaj și au fost imobilizate.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Sindicatul Elie Radu din CNAIR anunță că propunerile au fost deja prezentate conducerii Ministerului de resort.

„Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat domnului ministru:

– modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii noştri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
– achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa. În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale. Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone”, a transmis Sindicatul din CNAIR.

Pe 28 octombrie 2021, ministrul interimar Dan Vîlceanu l-a „transferat” pe Mihai Alecu de la şefia Autorităţii Rutiere Române (ARR) la conducerea ISCTR. Mihai Alecu începuse un proiect de digitalizare la ARR, iar la ISCTR va trebui să resolve problema trecerii inspectorilor ISCTR din personal contractual în categoria funţionarilor publici şi a pierderii posibilităţii de autofinanţare din amenzile rutiere (Legea 352/2015).

Totodată, sindicatul reprezentativ susține că, deși s-a convenit asupra acestor propuneri, ministerul ar dori doar o majorare a cuantumului amenzilor pentru șoferii de camioane care depășesc tonajul.