UPDATE 18.20 Startup-ul românesc .lumen (Dotlumen S.R.L.), care produce ochelari pentru nevăzători, a atras miercuri, într-o singură zi, o finanțare de un milion de euro de pe platforma de crowdfunding de investiții SeedBlink.
„Slotul de 1M EUR disponibil pe SeedBlink, parte a rundei actuale de investiții de 5M EUR a dotLumen, este complet subscris”, a transmis Cornel Amariei, fondator .lumen.
Astfel, startup-ul a completat o finanțare totală atrasă de 5 milioane de euro, din care 4 milioane de euro au venit de la co-investitori precum Consiliul European pentru Inovare și Venture to Future Fund.
Știrea inițială
Startup-ul românesc .lumen (Dotlumen S.R.L.), care produce ochelari pentru nevăzători, atrage 5 milioane de euro finanțare, din care 1 milion de euro vrea să îi strângă pe platforma SeedBlink.
„Am lucrat cu pasiune la ceva în ultimii trei ani, iar acum suntem mândri să îl dezvăluim: .lumen, startup-ul inovator renumit pentru crearea de ochelari pentru nevăzători, este pe cale să lanseze în curând o rundă de finanțare pe SeedBlink!
Timp de peste 2.000 de ani, bastonul și câinii ghid au fost singurele soluții pentru cele 338 de milioane de persoane cu deficiențe de vedere. Anul trecut, s-au cheltuit 500 de milioane de euro pentru a antrena doar 2.000 de câini-ghizi, iar în lume există doar 28.000 de câini-ghizi”, transmite compania.
Începând cu 17 iulie la ora 10 AM pe SeedBlink, investitorii și business angels pot participa la această rundă de finanțare, cu o investiție minimă de 2.500 de euro. Suma vizată pentru această campanie pe SeedBlink este de un milion de euro, cu co-investitori precum Consiliul European pentru Inovare și Venture to Future Fund care contribuie cu 4 milioane de euro.
Cornel Amariei, fondator și CEO al .lumen, a declarat: „Crescând într-o familie cu dizabilități, am văzut pe propria piele cum tehnologia poate transforma vieți și cât de mult este încă nevoie. Am fondat .lumen pentru a ajuta oamenii și, pe parcurs, am descoperit că putem face mult mai mult. Deschidem această rundă pentru toată lumea, nu doar pentru investitorii instituționali, pentru că vrem ca mai mulți oameni să facă parte din povestea noastră. Alăturați-vă nouă în această misiune de a crea impact, nu doar bani.”
Venture to Future Fund face una dintre primele investiții din afara Slovaciei în .lumen. Matej Říha, președinte al consiliului de administrație al VFF, a comentat: „Credem că tehnologia .lumen poate transforma profund viața persoanelor nevăzătoare. Inspirați de misiunea lor și susținuți de o echipă remarcabilă, suntem încântați să sprijinim o aventură care promite atât schimbări cu impact, cât și randamente impresionante.”
Ionuț Patrahau, Managing Partner la SeedBlink, a subliniat, de asemenea, importanța acestei runde de finanțare. „Suntem incredibil de mândri să susținem .lumen și echipa lor dedicată prin intermediul comunității noastre de investitori. Activitatea lor inovatoare are un impact profund, îmbunătățind experiențele de viață ale celor care au nevoie atunci când restul societății se simte neputincioasă.”
Calendarul strategic al .lumen include lansarea unei serii limitate în T4 2024 și intrarea pe piața din SUA în T4 2025. Compania își propune să vândă 10.000 de unități până la sfârșitul anului 2026. Aceste eforturi sunt susținute de o echipă solidă de 50 de ingineri, profesori, experți în domeniul dizabilităților, designeri și oameni de știință.
.lumen reprezintă o inovație ce folosește tehnologii din robotică și condus autonom, împachetate într-o pereche de ochelari de numai câteva sute de grame, și îi va ajuta pe nevăzători să se deplaseze mai ușor, folosind comenzi vocale sau alte metode, la un cost mai mic decât cel pe care îl presupune antrenarea unui câine ghid.
Startup-ul dotLumen a fost fondat în anul 2020 de către Cornel Amariei, Gabriel Chindriş și Mihai Ivașcu.
Recent, .lumen a fost inclus de Forumul Economic Mondial pe prestigioasa listă a Pionierilor în Tehnologie.
În 2021, startup-ul a primit fonduri europene de 9,7 milioane de euro printr-un accelerator al European Innovation Council (EIC). În 2020, .lumen a atras peste 1 milion de dolari în runde de investiții.
Până la acest moment, ochelarii .lumen nu au fost lansați oficiali și nu sunt folosiți pe scară largă.