Tren Metropolitan la Brașov: 9 trasee propuse printre care linii spre Castelul Bran și Aeroportul Ghimbav sau un inel feroviar al municipiului Brașov

Tren-metropolitan-Brasov

Autoritatea Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public din Brașov a lansat în licitație studiul de fezabilitate pentru introducerea Trenului Metropolitan Brașov, un proiect inclus în Planul Investițional pe care l-a prezentat Ministerul Transporturilor la sfârșitul anului trecut.

Proiectul de 12 milioane de lei finanțat din fonduri europene prevede dezvoltarea transportului public feroviar în zona Metropolitană Brașov și aria sa de influență, pe o rețea de 683 de kilometri de linie de tren, fiind propuse 9 trasee, printre care și viitoarea linie spre Aeroportul Brașov – Ghimbav, linia spre Castelul Bran, cel mai vizitat obiectiv turistic din România și construirea unui inel feroviar al municipiului Brașov.

Polul de Creștere Brașov are în componență 3 municipii (Brașov, Codlea, Săcele), 4 orașe (Ghimbav, Predeal, Râșnov, Zărnești) și 11 comune (Bod, Budila, Cristian, Crizbav, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni și Vulcan). Polul de Creștere Brașov are o populație de peste 400.000 de locuitori, și o suprafață de 139.628 ha. În cadrul Polului de Creștere a fost înființată Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov. În zona de influență a zonei metropolitane / polului de creștere Brașov se regăsesc și localități din județul Covasna, respectiv Municipiul Sfântu Gheorghe, Orașul Întorsura Buzăului, Comuna Chichiș și Comuna Ozun. Analiza privind evoluția populaţiei în Polul de Creștere prevede o creştere a populaţiei totale de la 472.341 în 2014 la 495.515 în 2030, dar cu o evoluție neechilibrată între toate localitățile componente. O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Traseele propuse: 

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste.

Durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate este de 20 de luni, iar ofertele pot fi depuse până la data de 18n martie.

Municipiul Braşov va fi al doilea oraş din România care va avea Aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, în prezent doar Capitala având un tren direct care face legătura cu Aeroportul Otopeni, cel mai mare aeroport al ţării. Aeroportul Internaţional Braşov care se construieşte lângă oraşul Ghimbav va avea o linie de tren cu o lungime de 21,5 kilometri care va face legătura cu Magistrala 200 Braşov – Arad, investiţia fiind estimată la 739 milioane lei. Ministerul Transporturilor a aprobat în decembrie 2021 indicatorii tehnico- economici pentru realizarea liniei de tren către Aeroport, proiect care include dublarea liniei Bartolomeu – Ghimbav – Codlea şi electrificarea tronsonului de Cale Ferată Braşov – Codlea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Baieti!
    Un pic de atentie totusi!
    Sa nu strapungeti tunelul dacic cu atatea cai ferate!
    Mai incet ca suparați Soşocii de serviciu!
    🤣🤣🤣🤣

  2. Am și eu o intrebare? Oare de ce nu se dublează și tronsonul de 3km de cale ferată din gara Brașov pana în gara Bartolomeu pe Magistrala M200, ci doar Bartolomeu spre Ghimbav – Codlea?
    După cum se vede în poză, este prevăzută dublarea Magistralei M200 din Gara Brașov spre Bartolomeu.

    Mulțumesc

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.