Ultimul mare contract din PNRR pentru modernizarea liniei de tren Cluj Napoca-Oradea a fost semnat cu Asocierea Arcada-Alsom. CFR infrastructură a semnat 7 din cele 8 mari contracte pentru Magistralele Cluj-Oradea și Caransebeș-Timișoara-Arad

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

CFR Infrastructură a semnat vineri, cu asocierea Alstom-Arcada contractul pentru modernizarea primului lot al Magistralei CFR Cluj Napoca-Oradea-Frontieră Ungaria. Astfel, toate cele patru loturi cu o lungime totală de 166 kilometri dintre Cluj și Oradea intră în 2023 cu contracte de proiectare și execuție semnate, durata contractuală fiind de 42 de luni (6 proiectare și 36 execuție). Din cele opt mari contracte prin PNRR pentru Magistralele M 300 Cluj Oradea și M 100 Caransebeș-Timișoara-Arad, CFR Infrastructură a semnat șapte : toate cele patru loturi pe M 300 și trei contracte pe Caransebeș-Arad M 100, jalonul fiind 50 % din valoarea contractelor până la sfârșitul anului.

Lotul 1 Cluj Napoca-Aghireș are o lungime de 31 kilometri, contractul are o valoare de 1,6 miliarde lei, iar asocierea RailWorks (Alstom-Arcada) urmează să modernizeze 13 poduri și să execute unul nou la Cluj Napoca-Tăietura Turcului, a anunțat vineri, ministrul Sorin Grindeanu : ,,Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor- finanțate prin PNRR- sunt, de acum, semnate! CFR Infrastructură a semnat un nou contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA)! Vor fi făcute lucrări pentru electrificarea și modernizarea secțiunii Cluj Napoca-Aghireș (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km). Asocierea de constructori români și francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare și 36 de luni execuția lucrărilor). Contractul prevede inclusiv o serie de lucrări civile în stațiile CF Cluj Napoca și Aghireș, dar și în haltele de mișcare Baciu Triaj și Gârbău. Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podețe și 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj Napoca și o pasarelă pietonală în stația CF Aghireș. Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanțate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA.”-Sorin Grindeanu.

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului. Durata lucrărilor va fi de 4 ani. Pe traseu se construiesc 18 kilometri de cale dublă nouă, iar trecerile la nivel cu linia de tren vor fi înlocuite cu pasaje rutiere supraterane, precizează Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

„Proiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate”, arată Nota de Fundamentare.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Judetul Cluj are proiecte cat 4,5 alte judete din tara, impreuna. Este corect? Sunt tinute orasele pt care nu se gasesc niciodata bani, sau se tergiverseaza intentionat proiectele de catre insusi ministerul transporturilor, in saracie rea vointa? Asa se vede.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.