Volkswagen avertizează că ar putea închide unele uzine din Germania pentru a reduce costurile

volkswagen logo Sursa foto: Pixabay

Constructorul auto Volkswagen a anunţat luni că nu mai poate exclude scenariul închiderii unor uzine din Germania, în contextul în care vrea să realizeze economii în valoare de mai multe miliarde de euro la marca sa principală VW, informează Reuters, transmite Agerpres.

Cel mai mare producător european de automobile consideră că o mare uzină de asamblare, precum şi o uzină de componente din Germania sunt “depăşite”, a informat Comitetul de întreprindere de la VW, care a promis că va opune o “rezistenţă acerbă” la planurile Consiliului director.

De asemenea, Volkswagen a anunţat că se simte forţat să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029, adăugând că toate măsurile urmează să fie discutate cu Comitetul de întreprindere.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Situaţia este extrem de gravă şi nu poate fi depăşită prin simple măsuri de reducere a costului”, a informat directorul mărcii VW, Thomas Schaefer, într-un comunicat de presă.

Marca VW, care generează cea mai mare parte a vânzărilor grupului german, este prima din portofoliul său de mărci, ce va fi vizată de un program de reducere a costurilor care îşi propune realizarea unor economii de 10 miliarde euro până în 2026, pentru a putea supravieţui în tranziţia la automobilele electrice.

Contextul economic dificil, noii competitori din Europa şi diminuarea competitivităţii economiei germane pune constructorul auto într-o situaţie în care trebuie să facă mai mult, a declarat directorul general al Volkswagen Group, Oliver Blume, într-o scrisoare trimisă echipei manageriale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: