Comisia Europeană a făcut publice marți propuneri care anulează interdicția efectivă de vânzare a mașinilor noi cu motoare cu ardere internă începând cu anul 2035. Decizia vine ca urmare a presiunilor intense din partea Germaniei, Italiei și a marilor producători auto.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Noul pachet legislativ reduce ținta pentru 2035 la o reducere de 90% a emisiilor de evacuare față de nivelul din 2021 (în loc de 100%), oferind producătorilor o flexibilitate sporită și redeschizând ușa pentru vehiculele hibride și combustibilii sintetici.

Decizia a provocat un val de reacții contrastante, de la entuziasmul politicienilor și al marilor grupuri industriale, până la dezamăgirea profundă a organizațiilor de mediu, scrie Reuters.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Friedrich Merz, Cancelarul Germaniei:

„Este bine că acum Comisia deschide reglementările în sectorul auto, în urma semnalului clar transmis de guvernul german. O deschidere mai mare către tehnologie și mai multă flexibilitate sunt pașii corecți pentru a alinia mai bine obiectivele climatice, realitățile pieței, afacerile și locurile de muncă.”

Grupul Volkswagen:

„Propunerea pragmatică a Comisiei Europene pentru noile ținte de CO2 este, per ansamblu, solidă din punct de vedere economic. Deschiderea pieței către vehiculele cu motoare cu ardere internă, compensând în același timp emisiile, este o măsură pragmatică și în concordanță cu condițiile pieței.”

Volvo Cars:

„Slăbirea angajamentelor pe termen lung pentru un câștig pe termen scurt riscă să submineze competitivitatea Europei pentru anii ce vor veni. Volvo Cars a construit un portofoliu complet de vehicule electrice în mai puțin de zece ani… Dacă noi am putut să o facem, și alții pot.”

Dominic Phinn, Head of Transport la Climate Group, ONG care militează pentru protecția mediului și eliminarea rapidă a combustibililor fosili:

„Ziua de astăzi este o victorie tragică pentru puterea înrădăcinată a unei industrii care se agață de trecut, în detrimentul unui sector competitiv și orientat spre viitor, gata să conducă Europa către un viitor prosper.”

Chris Heron, Secretar General E-Mobility Europe, ONG care promovează exclusiv transportul electric :

„Este momentul nepotrivit ca Europa să își taie singură elanul. Viitorul transportului este electric; întrebarea este dacă Europa îl va construi sau îl va importa.”

Thomas Peckruhn, Președintele asociației germane ZDK (Asociația Germană pentru Comerțul cu Autovehicule):

„În fiecare zi, afacerile noastre simt unde eșuează reglementarea europeană: costuri mari de încărcare, lipsa infrastructurii și lipsa utilității zilnice pentru consumatori. Mobilitatea neutră din punct de vedere climatic funcționează doar dacă este accesibilă, practică și fiabilă pentru oameni.”

Analiștii de la TP ICAP Midcap consideră că aceste măsuri sunt favorabile producătorilor europeni de volum, precum Renault, Volkswagen și Stellantis, care s-au confruntat cu incertitudini majore în ultimul an. Deși Comisia rămâne dedicată electrificării prin inițiative pentru flote corporative și mașini electrice mici accesibile, concesiile făcute standardelor de CO2 sunt văzute de mulți experți ca un risc care va întârzia transformările necesare în industria europeană pentru a ține pasul cu China.