CFR Infrastructură a lansat miercuri, 20 august, o nouă licitație pentru secțiunea Craiova – Caransebeș pe Magistrala 100 București – Craiova – Timișoara, fiind publicată în SEAP procedura de achiziție pentru lotul 3. Secțiunea Craiova – Caransebeș are o lungime totală de 225 km, iar lotul 3 este cel mai dificil pentru că include tunelul de la Balota cu o lungime de 6,2 kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Aceasta este a treia licitație pentru acest lot și a fost reluată la o valoare cuprinsă între 5,1 și 6,1 miliarde lei, aceeași valoare ca licitația din urmă cu un an. Licitația precedentă a fost anulată, după ce ofertele au fost peste valoarea estimată. La prima procedură, de asemenea eșuată, valoarea a fost mult subestimată, de 3-3,7 miliarde lei, după cum Economedia a explicat aici.

Noua licitație prevede un contract de execuție lucrări cu o durată de 60 de luni. Procedura este lansată cu clauză suspensivă (semnarea contractului se poate face doar dacă Guvernul are bani), deși indicatorii au fost reaprobați prin Hotărâre de Guvern, act normativ care asigură sursa de finanțare.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Tunelul de la Balota, unde înălțimea maximă este de 305 metri și o declivitate de 30‰, va fi construit cu două galerii separate prin forare simultană, astfel încât, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind tunelul paralel. Pentru a permite aceste operațiuni de salvare, se vor configura structuri de legătură transversal între cele două tuneluri, la o distanță de aprox. 500 de metri una de alta. În plus, în completare, pentru a asigura o acțiune rapidă a operațiunilor de salvare este planificată construcția a două spații de urgență situate în apropierea celor două intrări Craiova și Caransebeș precum și drumurile de legătură cu rețeaua existentă, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Totodată, Tunelul Balota va avea: sistem lumini și comunicare de urgență, sistem de stingere a incendiilor și alimentare cu apă, sistem de ventilație și suprapresiune, sistem de detectare incendii în camere tehnice și pasaje de trecere între tuburile de tunel, sisteme de acces și monitorizare video.

De la Craiova (cota 121 m) linia coboară spre depresiunea Filiași (110 m) de unde începe traversarea dealurilor spre Turnu Severin. Punctul cel mai înalt al liniei este stația Balota, aflată la cota 305 m, de unde linia c.f. coboară și se înscrie pe malul Dunării (cota 54m) cu care merge paralel până la Orșova. Pe tronsonul Craiova – Orșova linia c.f. are o rezistență caracteristică de 32kg/t, declivitatea maximă de 26 mm/m și raze de curbură minime de 170 m între stațiile Simian (Tr. Severin Est) și Balota.

Menționăm faptul că, scopul general al implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) vizează:

 îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

 modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

 mărirea capacității de tranzit;

 asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

 modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

 modernizare poduri, podețe

 reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

 montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

 instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰” -CFR Infrastructură.