Grindeanu: 700 de vagoane vechi de la CFR blochează activitatea în Portul Constanța. Șefii companiilor feroviare de stat au la dispoziție 2 zile pentru a veni cu soluții de deblocare a liniilor de tren pentru valorificarea Portului

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

700 de vagoane vechi de la CFR, unele vechi de zeci de ani prin care au crescut pomi blochează multe dintre liniile de tren din Portul Constanța a anunțat marți, într-o conferință de presă la Administrația Portului Constanța, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care le-a cerut șefilor de la CFR Infrastructură și CFR Marfă ca, în termen de două zile să vină cu soluții pentru a debloca liniile feroviare pentru transportul de marfă. Declarațiile vin în contextul în care, de la izbucnirea războiului din Ucraina, prin Portul Constanța se procesează suplimentar 30 000 tone/zi, de la 130 000 tone/zi înainte de conflict la 160 000 tone, în prezent, de la 33 de nave/zi  înainte de război la 50 de nave pe zi. La 1 martie, statistica arăta că în Portul Constanța sunt procesate suplimentar 7000 de containere/zi.

Grindeanu a precizat că aprox. 50 % dintre liniile dedicate transportului de marfă din portul Constanța sunt blocate din cauza vagoanelor nefuncționale : ,,Azi am venit însoțit și de directorii generali de la Companiile CFR Infrastructură și CFR Marfă, le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile (n.r. de tren) care sunt blocate cu un număr de 700 de vagoane, unele dintre ele care stau de zeci de ani prin care au crescut pomi și vegetație, altele care, sigur pot fi valorificate, dar care acum blochează activitatea Portului Constanța. Din acest motiv, rapid vom acționa și pe zona de CFR Infrastructură pentru a veni cu investiții și a revitaliza infrastructura și vom avea și proceduri rapide pentru ca degajarea acestor vagoane să se facă pe o procedură rapidă.”  a transmis Grindeanu în conferința de presă la care a participat și președintele PSD, Marcel Ciolacu.

Luna aceasta expiră termenul limită pentru ,,darea în plată“, procedură financiară pentru stingerea datoriilor CFR Marfă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

CFR Marfă are peste 900 de locomotive şi 27.000 vagoane

Transportatorul feroviar de marfă are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi aproximativ 27.000 vagoane, însă în circulaţie sunt doar 350 de locomotive şi 11.000 de vagoane, aproape 10.000 de vagoane fiind indisponibilizate, sub sechestrul pe care l-a pus CFR Infrastructură, inclusiv pentru neplata taxei pentru utilizarea infrastructurii (TUI).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: