700 de vagoane vechi de la CFR, unele vechi de zeci de ani prin care au crescut pomi blochează multe dintre liniile de tren din Portul Constanța a anunțat marți, într-o conferință de presă la Administrația Portului Constanța, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu care le-a cerut șefilor de la CFR Infrastructură și CFR Marfă ca, în termen de două zile să vină cu soluții pentru a debloca liniile feroviare pentru transportul de marfă. Declarațiile vin în contextul în care, de la izbucnirea războiului din Ucraina, prin Portul Constanța se procesează suplimentar 30 000 tone/zi, de la 130 000 tone/zi înainte de conflict la 160 000 tone, în prezent, de la 33 de nave/zi  înainte de război la 50 de nave pe zi. La 1 martie, statistica arăta că în Portul Constanța sunt procesate suplimentar 7000 de containere/zi.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Grindeanu a precizat că aprox. 50 % dintre liniile dedicate transportului de marfă din portul Constanța sunt blocate din cauza vagoanelor nefuncționale : ,,Azi am venit însoțit și de directorii generali de la Companiile CFR Infrastructură și CFR Marfă, le-am cerut ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile (n.r. de tren) care sunt blocate cu un număr de 700 de vagoane, unele dintre ele care stau de zeci de ani prin care au crescut pomi și vegetație, altele care, sigur pot fi valorificate, dar care acum blochează activitatea Portului Constanța. Din acest motiv, rapid vom acționa și pe zona de CFR Infrastructură pentru a veni cu investiții și a revitaliza infrastructura și vom avea și proceduri rapide pentru ca degajarea acestor vagoane să se facă pe o procedură rapidă.”  a transmis Grindeanu în conferința de presă la care a participat și președintele PSD, Marcel Ciolacu.

Luna aceasta expiră termenul limită pentru ,,darea în plată“, procedură financiară pentru stingerea datoriilor CFR Marfă.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

CFR Marfă are peste 900 de locomotive şi 27.000 vagoane

Transportatorul feroviar de marfă are o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi deţine peste 900 de locomotive şi aproximativ 27.000 vagoane, însă în circulaţie sunt doar 350 de locomotive şi 11.000 de vagoane, aproape 10.000 de vagoane fiind indisponibilizate, sub sechestrul pe care l-a pus CFR Infrastructură, inclusiv pentru neplata taxei pentru utilizarea infrastructurii (TUI).