Asocierea italo-română Pizzarotti – Retter câștigă din nou, după reevaluare, contractul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al Autostrăzii București – Nord, ultimul fără contract semnat pe întregul inel A0, a transmis miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. La aproape patru ani de la lansarea licitației, contractul a trecut prin mai multe etape de contestații, ultima fiind a grecilor de la Intrakat, admisă la CNSC în ianuarie 2023.
Contractul de peste 800 de milioane lei pentru lotul dintre A1 (Joița) și DN 1 Corbeanca poate fi semnat doar dacă în următoarele 10 zile nu se depun noi contestații.
„Ultimul din cele 7 Loturi ale A0 (100,7 km) este la un pas de a avea constructor desemnat ! Comisia de evaluare a CNAIR a reconfirmat astăzi pentru contractul de proiectare și execuție a lucrărilor Lotului 1 din A0 Nord același câștigător, respectiv o Asociere româno – italiană. Valoarea lucrărilor pentru proiectarea și construcția Lotului 1 (17,5 km) este de 815 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, iar durata contractului este de 34 de luni: 12 luni – proiectare și 22 luni- perioada de execuție a lucrărilor. Traseul acestui Lot se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DJ 601A (Dragomirești Vale – Bâcu) și DN 1, în dreptul localității Corbeanca. Dacă nu vor fi depuse noi contestații la actualul rezultat contractul va putea fi semnat în scurt timp”, a transmis Sorin Grindeanu.
Constructorii care au depus oferte pentru lotul 1 sunt : Aktor, Ictaș, Intrakat, China RailWay, Sinohydro, Nurol, Mapa, Pizzarotti, Kalyon, UMB și Erbașu.
„În cadrul contractului sunt prevăzute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste CF101 București – Pitești DN7) și respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea)”, a transmis și CNAIR.
Autostrada București – A0 are o lungime de 100 de kilometri. Pe semi inelul sudic toate cele trei loturi sunt în șantier, cel mai avansat este lotul 2 DN 5 – DN 6 (Alsim Alarko). Pe jumătatea de nord UMB ar urma să finalizeze 19 kilometri aferenți lotului 2 până la sfârșitul anului. Loturile 3 și 4 sunt în etapa de proiectare.