Punct şi de la capăt pentru primul lot al Autostrăzii Bucureşti Nord la trei ani şi jumătate de la lansarea licitaţiei. CNSC admite contestaţia grecilor de la Intrakat, iar CNAIR nu poate semna contractul cu Pizzarotti

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu

Compania de Drumuri şi constructorul Pizzarotti (Italia) nu pot semna contractul pentru proiectarea şi execuţia primului lot al Autostrăzii Bucureşti Nord, contestaţia grecilor de la Intrakat fiind admisă miercuri, la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Practic, la trei ani şi jumătate de la lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lotului Joiţa-A1-DN 1, CNAIR trebuie să reevalueze ofertele, procedură care poate dura aprox. o lună, iar în funcţie de rezultat poate deschide o nouă rundă de contestaţii. . Pe 9 august 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța ,,desemnarea definitivă” a antreprenorului italian, dar grecii de la Intrakat au depus contestație.

Decizia CNSC pentru lotul 1 vine la doar două zile de la contestaţia turcilor de la Ictaş pe care au depus-o la Curtea de Apel Bucureşti pentru Lotul 3 al Autostrăzii Nord, contract care urma să fie semnat cu chinezii de la CCECC după cum Economedia a explicat aici.

Contractul pentru primul lot, 17,5 kilometri între Autostrada A 1 București-Pitești (Joița) și DN 1 Corbeanca a fost scos la licitație pe 6 iunie 2019 pentru o valoare de 842 milioane lei. Durata de realizare este de 34 de luni din care 12 pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție, iar pe traseu sunt prevăzute două pasaje cu o lungime mai mare : un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 București – Pitești DN7 și un pasaj cu lungime de 650 m peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea.

Cronologia eșecului pentru Lotul 1 : 

Războiul contestațiilor a început în vara anului 2020 după ce CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol câștigători ai contractului, dar au fost depuse patru contestații. În aprilie 2021, după decizia Curții de Apel București, CNAIR i-a desemnat din nou pe turcii de la Nurol și a urmat o nouă rundă de contestații. Ulterior, în octombrie 2021, CNAIR a făcut a treia încercare desemnându-i pe italienii de la Pizzarotti. Grecii de la Intrakat au depus contestație, ba chiar și Pizzarotti. Pe 9 august 2022, anunța că i-a desemnat definitiv pe italienii de la Pizzarotti, dar Intrakat a depus contestație, iar CNSC a admis-o (detalii aici).

Pe semi-inelul de nord, UMB lucrează pe Lotul 2 DN1-DN 2 (19 km.) și a început lucrările pregătitoare pe Lotul 4 Cernica-A2.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *