Compania de Drumuri pierde din nou la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor care a admis plângerea constructorului Itrakat (Grecia) la contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord. În august, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, anunța desemnarea ,,definitivă” a italienilor de la Pizzarotti pentru lotul dintre Autostrada A 1 București -Pitești și DN 1 Corbeanca sugerând că semnarea contractului nu mai poate fi întârziată (detalii aici). Tot săptămâna aceasta CNSC a admis și contestația chinezilor la contractul pentru lotul 3 de pe A 0 Nord, obligând CNAIR să le reevalueze oferta.
Soluția CNSC publicată joi, 29 septembrie : ,,Admite contestatia si dispune remedierea” ds. 2050/2022.
Este un nou eșec ,,marca Grindeanu” la Transporturi, susține Horațiu Cosma, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă. Cu un asemenea management la Transporturi și la CNAIR, Autostrada București riscă să nu fie deschisă la nivel de inel complet nici în 2026, susține Cosma: ,, Un nou eșec marca Grindeanu la Ministerul Transporturilor: compania de drumuri a pierdut dintr-un foc două contestații importante pe două tronsoane de pe Autostrada A0 Nord de centura a capitalei. Cele două contestații fuseseră depuse de o companie grecească pe A0 Nord lotul 1 între A1/Bâcu și DN1/Corbeanca și una chinezească pe A0 Nord lotul 3 între DN2/Voluntari și DJ503/Cernica. Motivele: o descalificare abuzivă pe chestiuni procedurale pe lotul 1, respectiv solicitări de clarificări ilegale din partea CNAIR pe lotul 3, ambele argumentații invalidate fără drept de apel de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor în favoarea ofertanților.