Compania de Drumuri pierde pe bandă rulantă la CNSC. Constructorul Intrakat (Grecia) a câștigat contestația pentru primul lot al Autostrăzii București Nord/ Grindeanu anunțase că Pizzarotti a câștigat ,,definitiv” licitația pentru lotul dintre A 1 și DN 1

A0 Centura Bucuresti A0 Centura București Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Compania de Drumuri pierde din nou la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor care a admis plângerea constructorului Itrakat (Grecia) la contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord. În august, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, anunța desemnarea ,,definitivă” a italienilor de la Pizzarotti pentru lotul dintre Autostrada A 1 București -Pitești și DN 1 Corbeanca sugerând că semnarea contractului nu mai poate fi întârziată (detalii aici). Tot săptămâna aceasta CNSC a admis și contestația chinezilor la contractul pentru lotul 3 de pe A 0 Nord, obligând CNAIR să le reevalueze oferta.

Soluția CNSC publicată joi, 29 septembrie : ,,Admite contestatia si dispune remedierea” ds. 2050/2022.

Este un nou eșec ,,marca Grindeanu” la Transporturi, susține Horațiu Cosma, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor în mandatul Cătălin Drulă. Cu un asemenea management la Transporturi și la CNAIR, Autostrada București riscă să nu fie deschisă la nivel de inel complet nici în 2026, susține Cosma: ,, Un nou eșec marca Grindeanu la Ministerul Transporturilor: compania de drumuri a pierdut dintr-un foc două contestații importante pe două tronsoane de pe Autostrada A0 Nord de centura a capitalei. Cele două contestații fuseseră depuse de o companie grecească pe A0 Nord lotul 1 între A1/Bâcu și DN1/Corbeanca și una chinezească pe A0 Nord lotul 3 între DN2/Voluntari și DJ503/Cernica. Motivele: o descalificare abuzivă pe chestiuni procedurale pe lotul 1, respectiv solicitări de clarificări ilegale din partea CNAIR pe lotul 3, ambele argumentații invalidate fără drept de apel de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor în favoarea ofertanților.

În 2021, în mandatul lui Cătălin Drulă la Ministerul Transporturilor, am dat câștigătorii pe ambele tronsoane. A trecut un an de guvernare PNL-PSD la Ministerul Transporturilor și nu au reușit decât să lege complet șireturile acestor ultime 2 tronsoane fără constructor de pe autostrada de centură a capitalei. Un an de decizii eronate ale comisiei de evaluare a ofertelor din CNAIR, de întârzieri nepermise și de contestații admise din nou și din nou în instanță. Avem un sezon de lucru 2022 ratat complet pentru aceste proiecte din cauza incompetenței și nepăsării lui Sorin Grindeanu și a camarilei de partid. În acest context, Bucureștiul nu va avea o centură civilizată nici în 2024 și, cu actualii guvernanți la butoane, cel mai probabil nici în 2025 sau 2026.” Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, responsabil cu sectorul rutier.
Durata contractului de aprox. 800 de milioane lei pentru primul lot al Autostrăzii A 0 București Nord este de 12 luni pentru proiectare și 22 pentru execuție.

A0 Centura București Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Cum am mai spus:
    Toate autostrăzile sunt cioturi.
    Autostrazi, cai ferate, poduri, metrou, – abandon.
    România prîn “Guvienul mieu” e in abandon.
    Simulantii din CNAIR si Minister se fac ca fac dar nu fac nimic.
    Rezultă contestații din cauza profesionalismului lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *