Autostrada de Centură București Nord : constructorii chinezi reintră în cursă după ce contestația le-a fost admisă la CNSC. Licitația a fost lansată acum 3 ani

A0 Centura Bucuresti A0 Centura București Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Constructorul China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC) reintră în cursa pentru contractul lotului 3 al Autostrăzii de Centură București Nord prin decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a admis plângerea depusă în august. Despre ,,războiul contestațiilor” pentru Lotul 3 al semi inelului nordic, Economedia a scris și la începutul săptămânii.

Licitația pentru lotul 3 Voluntari -Cernica (9 km.) a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia este contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC). Constructorii chinezi au rămas în această cursă, Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii. Lotul 3 între DN 2 Voluntari și DN 3 Cernica-Pantelimon are o lungime de aproape 9 km. și este foarte important în perspectiva finalizării lucrărilor la lotul 2 (Lotul UMB) respectiv a lotului 4 Cernica-A2  unde UMB va începe lucrările cel mai probabil în primăvara anului viitor.

Astfel, CNSC a admis contestația constructorului din China și a respins solicitarea de intervenție a turcilor declarați câștigători : ,,În temeiul art. 26 alin. (1) teza I din Legea nr. 101/2016, respinge excepția lipsei de obiect a contestației, invocată de autoritatea contractantă. În temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) lit a) si b) din Legea nr. 101/2016, admite contestația formulată de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) în contradictoriu cu COMPANIA
NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA. Dispune anularea Solicitării de clarificări nr. 24/8701/01.08.2022. În temeiul prevederilor art. 26 alin. (5) din Legea nr. 101/2016, dispune continuarea procedurii, dupa indeplinirea dispozitiilor de mai sus, prin aducerea la indeplinire a deciziei CNSC nr. 374/C10/3281/21.02.2022
(recalcularea punctajului obținut de oferta depusă de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) la factorii de evaluare nr. 4 și nr. 6) si stabilirea ofertei castigatoare dintre cele sase oferte admisibile, potrivit criteriului de atribuire stabilit prin documentatie, în termen de 15 zile de la comunicarea prezentei decizii. În temeiul dispozițiilor art. 17 alin. (3) din Legea nr. 101/2016, coroborate cu dispozițiile art. 61 și urm. din Codul de procedură civilă, respinge cererea de intervenție formulată de IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (ICTAS).”

Contractul pentru lotul 3 are o valoare de 413 milioane lei ( oferta Ictas) și o durată de 30 de luni din care 12 pentru proiectare și 18 pentru execuție. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje. Astfel, din cele patru loturi ale Autostrăzii București Nord se lucrează doar pe lotul 2 ( contractul UMB) iar din primăvară se va deschide șantierul și pe lotul 4 Cernica-Glina ( 5 km.) Primul lot A1-DN 1 câștigat de Pizzarotti este contestat de grecii de la Intrakat, deși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța decizia definitivă.

Singurul șantier din România unde antreprenor general este un constructor din China este Centura Zalău, investiție în mare întârziere.

A0 Centura București Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *