Constructorul China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC) reintră în cursa pentru contractul lotului 3 al Autostrăzii de Centură București Nord prin decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a admis plângerea depusă în august. Despre ,,războiul contestațiilor” pentru Lotul 3 al semi inelului nordic, Economedia a scris și la începutul săptămânii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Licitația pentru lotul 3 Voluntari -Cernica (9 km.) a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia este contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC). Constructorii chinezi au rămas în această cursă, Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii. Lotul 3 între DN 2 Voluntari și DN 3 Cernica-Pantelimon are o lungime de aproape 9 km. și este foarte important în perspectiva finalizării lucrărilor la lotul 2 (Lotul UMB) respectiv a lotului 4 Cernica-A2  unde UMB va începe lucrările cel mai probabil în primăvara anului viitor.

Astfel, CNSC a admis contestația constructorului din China și a respins solicitarea de intervenție a turcilor declarați câștigători : ,,În temeiul art. 26 alin. (1) teza I din Legea nr. 101/2016, respinge excepția lipsei de obiect a contestației, invocată de autoritatea contractantă. În temeiul prevederilor art. 26 alin. (2) lit a) si b) din Legea nr. 101/2016, admite contestația formulată de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) în contradictoriu cu COMPANIA
NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA. Dispune anularea Solicitării de clarificări nr. 24/8701/01.08.2022. În temeiul prevederilor art. 26 alin. (5) din Legea nr. 101/2016, dispune continuarea procedurii, dupa indeplinirea dispozitiilor de mai sus, prin aducerea la indeplinire a deciziei CNSC nr. 374/C10/3281/21.02.2022
(recalcularea punctajului obținut de oferta depusă de CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) la factorii de evaluare nr. 4 și nr. 6) si stabilirea ofertei castigatoare dintre cele sase oferte admisibile, potrivit criteriului de atribuire stabilit prin documentatie, în termen de 15 zile de la comunicarea prezentei decizii. În temeiul dispozițiilor art. 17 alin. (3) din Legea nr. 101/2016, coroborate cu dispozițiile art. 61 și urm. din Codul de procedură civilă, respinge cererea de intervenție formulată de IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (ICTAS).”

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Contractul pentru lotul 3 are o valoare de 413 milioane lei ( oferta Ictas) și o durată de 30 de luni din care 12 pentru proiectare și 18 pentru execuție. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje. Astfel, din cele patru loturi ale Autostrăzii București Nord se lucrează doar pe lotul 2 ( contractul UMB) iar din primăvară se va deschide șantierul și pe lotul 4 Cernica-Glina ( 5 km.) Primul lot A1-DN 1 câștigat de Pizzarotti este contestat de grecii de la Intrakat, deși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța decizia definitivă.

Singurul șantier din România unde antreprenor general este un constructor din China este Centura Zalău, investiție în mare întârziere.