Autostrada de Centură Bucureşti Nord: Constructorul turc Ictas a fost desemnat câştigător după reevaluare

A0 Bucureşti Nord Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Constructorul Ictas Insaat din Turcia a fost desemnat câştigător pentru contractul de proiectare şi execuţie al lotului 3 de pe Autostrada A0 Centura Bucureşti Nord. Compania de Drumuri a finalizat, astfel, reevaluarea ofertelor după ce, în primă fază, un alt constructor din Turcia (Nurol) câştigase licitaţia, dar rezultatul a fost contestat la Curtea de Apel Bucureşti, iar instanţa a admis plângerea.

Practic, semnarea contractului este amânată din august 2020, de la anunţarea primului câştigător, rezultat pe care instanţa (CAB) nu l-a validat.

Semnarea contractului cu noul antreprenor desemnat se poate face doar dacă nu se depun, din nou, contestaţii, a scris pe pagina sa de Facebook, Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

„Avem un câștigător anunțat pentru proiectarea și execuția lotului 3 din Autostrada de centură a Bucureștiului, semi-inelul nordic. Este vorba de tronsonul lung de 8,6 km, între Afumați și Pantelimon, care cuprinde nu mai puțin de 7 pasaje. Contractul în valoare de 413 milioane de lei prevede 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție. La fel ca în cazul proiectelor similare, vom discuta cu antreprenorul să urgenteze proiectarea. Sper ca această licitație să nu fie din nou contestată, astfel încât să putem semna cât mai rapid contractul”, a precizat ministrul Drulă.

Durata de realizare este de 30 de luni, din care 12 luni proiectare, respectiv 18 pentru execuţie, iar garanţia de 10 ani. Pentru această secţiune, în februarie 2020 au fost depuse 12 oferte, interesul constructorilor din afara UE fiind ridicat  3 antreprenori din Turcia şi doi din China. Lotul 3 de pe A0 Nord are o lungime de 8,5 kilometri şi se desfăşoară între DN 2 Afumaţi şi DN 3 Pantelimon, iar valoarea estimată a contractului este de 466 milioane lei, oferta Ictas fiind de 413 milioane lei.

Din cele patru loturi ale Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord, doar secţiunile 2 (19 kilometri între Corbeanca DN 1 şi Afumaţi, DN 2) şi 4 (4 kilometri între Pantelimon DN3 şi Autostrada A2) au contracte semnate, constructor fiind UMB. Pentru lotul 1, constructorul turc Nurol este desemnat, din nou, câştigător, dar s-au depus contestaţii.

Situaţia loturilor de pe Autostrada Bucureşti Sud

Pe Autostrada A0 Bucureşti Sud, constructorul turc Alsim Alarko lucrează pe loturile 1 şi 2 (33 kilometri între A2 şi DN 6 Bragadiru), iar de luna viitoare antreprenorul Aktor din Grecia este aşteptat să înceapă efectiv lucrările pe lotul 3 cu o lungime de 18 kilometri între Bragadiru şi Joiţa (joncţiunea cu A1 Bucureşti – Piteşti)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: