Situație incredibilă pe Autostrada de Centură București Nord unde, la peste trei ani de la lansarea lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului 3, contractul încă nu poate fi semnat fiind depusă o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Licitația pentru lotul 3 Voluntari -Cernica (9 km.) a fost lansată în iunie 2019, a trecut prin numeroase etape de plângeri la CNSC și la Curtea de Apel București, iar ultimul constructor desemnat, Ictas din Turcia este contestat de chinezii de la China Civil Engineering Construction Corporation ( CCECC). Constructorii chinezi au rămas în această cursă, Ordonanța de Urgență prin care Guvernul a eliminat posibilitatea participării companiilor din China și Rusia la licitațiile CNAIR fiind emisă în primăvara anului 2021, după depunerea candidaturii. Decizia CNSC care ar putea debloca acest contract este așteptată în următoarele zile, portalul CNSC indicând că ultima etapă oficială a fost cea a depunerii concluziilor scrise atât din partea chinezilor de la CCECC cât și a turcilor de la Ictas. Contractul pentru lotul 3 are o valoare de 413 milioane lei ( oferta Ictas) și o durată de 30 de luni din care 12 pentru proiectare și 18 pentru execuție. Pe traseu sunt incluse șapte poduri și pasaje.
Astfel, din cele patru loturi ale Autostrăzii București Nord se lucrează doar pe lotul 2 ( contractul UMB) iar din primăvară se va deschide șantierul și pe lotul 4 Cernica-Glina ( 5 km.) Primul lot A1-DN 1 câștigat de Pizzarotti este contestat de grecii de la Intrakat, deși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța decizia definitivă.
Singurul șantier din România unde antreprenor general este un constructor din China este Centura Zalău, investiție în mare întârziere.