Războiul contestațiilor pe primul lot al Autostrăzii de Centură București Nord : Intrakat (Grecia) contestă la CNSC ,,desemnarea definitivă” a italienilor de la Pizzarotti

A0 Lot 1 Nord

Răsturnare de situație la contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii de Centură București Nord după ce constructorul Intrakat din Grecia a depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) împotriva deciziei CNAIR care i-a desemnat pe italienii de la Pizzarotti câștigători ai contractului. Lotul I Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) are o lungime de 18 km. și un termen de execuție de 22 de luni, însă semnarea contractului este condiționată de decizia CNSC care ar putea veni la sfârșitul lunii. Pe 9 august, chiar ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunța ,,desemnarea definitivă” a asocierii Pizzarotti -Retter, indicând că urmează semnarea contractului : ,,După reevaluarea ofertelor pentru contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 1 al A0 Nord, a fost declarată definitiv câștigătoare o asociere de constructori româno-italiană. După semnarea contractului, Lotul 1 al A0 Nord trebuie finalizat în 34 de luni (12 luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuția lucrărilor).”

Potrivit datelor din sistemul CNSC, grecii au depus contestație pe 19 august și cauțiunea pe 24 august, iar Pizzarotti o cerere de intervenție joi, 1 septembrie.

Finalizarea reevaluării s-a făcut la peste doi ani de la lansarea licitației și după mai multe etape de contestații (CNAIR îi desemnase inițial, pe turcii de la Nurol). Pe semi inelul nordic, din cele 4 tronsoane, loturile 2 și 4 sunt contractate cu UMB, iar lotul 3 Afumați – Cernica (8,5 km) încă este în procedura de contestații. Durata contractului este de 34 de luni, din care 12 pentru proiectare și 22 pentru execuție. Pe traseu sunt prevăzute două pasaje mari, peste Calea Ferată București – Pitești și DN 7, respectiv pasaj peste râul Colentina, peste Calea ferată București – Ploiești și calea ferată Buftea – Mogoșoaia, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Situația pe celelalte trei din cele patru loturi ale Sectorului nordic al Autostrăzii de Centură București (49,57 km) este următoarea:
– Pe Lotul 2, cu o lungime de 19 km, Asocierea SC SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade a început lucrările. Durata de execuție este de 22 luni.
– Pe Lotul 4, cu o lungime de 4,47 km, același constructor român (Asocierea SC SA&PE Construct SRL – Spedition UMB – Tehnostrade), este în faza de proiectare (12 luni).După finalizarea proiectului tehnic, se va intra în perioada de 18 luni pentru execuția lucrărilor, ceea ce va face posibilă deschiderea circulație pe acest sector tot în anul 2024.
Valoare de 312,63 mil. lei fără TVA, este asigurată de asemenea din fonduri europene nerambursabile”, potrivit lui Pistol.
Urmează să fie soluționată și situația Lotului 3 (8,6 km) al A0 Nord. În acest moment ofertele sunt în faza de reevaluare ca urmare a deciziei Curții de Apel București. Oferta constructorului turc IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş., declarată câștigătoare încă din decembrie anul trecut, a fost contestată. După soluționare, constructorul care va semna contractul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor, potrivit șefului CNAIR.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *