Războiul contestaţiilor pe Autostrada de Centură Bucureşti Nord: O nouă contestaţie întârzie semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primului lot de pe A0 / Până şi câştigătorul licitaţiei a depus contestaţie

UMB Lot 2 A0 Bucureşti Nord Sursa Foto Ionel Scrioşteanu

Semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia primului lot al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord se amână din nou, după ce unul dintre ofertanţi, compania Intrakat din Grecia şi inclusiv câştigătorul licitaţiei, italienii de la Pizzarotti au depus contestaţii la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor ( CNSC). Este practic, a treia încercare a Companiei de Drumuri de semnare a contractului pentru lotul de 18 kilometri dintre Autostrada A 1 Bucureşti – Piteşti (Joiţa) şi DN 1 (Corbeanca) după ce, CNAIR a desemnat de două ori un constructor din Turcia (Nurol) pentru ca, după contestaţii şi reevaluări, Pizzarotti să câştige contractul de 800 de milioane de lei.

Constestaţia câştigătorului (Pizzarotti): Astfel, pe 2 noiembrie, italienii de la Pizzarotti au constestat oferta depusă de grecii de la Intrakat pe motiv că nu ar avea experienţă similară şi anticipând o eventuală contestaţie a grecilor : ,,Cu titlu prealabil, prezenta contestaţie se justifică a fi analizată doar în măsura în care Intrakat formulează contestaţie. Verificând documentele, autoritatea contractantă (CNAIR) a constatat faptul că Intrakat nu deţine experienţă similară. Deşi a declarat că deţine utilaje fie în proprietate fie prin închiriere, din documentele depuse rezultă că aceasta nu deţine utilajele nici în proprietate nici prin închiriere”.

Constestaţia constructorului descalificat (Intrakat) Pe 3 noiembrie, Intrakat solicită CNSC să stabilească oferta Pizzarotti inadmisibilă respectiv oferta proprie admisibilă : ,,Intrakat a fost în mod greşit exclusă din procedura de atribuire. Răspunsurile sale au fost concludente, perfect correlate cu întrebările adresate. Intrakat a probat şi demonstrat admisibilitatea ofertei privind experienţa similar prin contractul de ,,Proiectare, Construcţie, Finanţare, Operare şi Întreţinere a autostrăzii Corint- Tripoli- Kalamata şi a ramurii Lefktro-Sparta, beneficiar statul elen”.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Termenul de realizare pentru primul lot de pe A0 este de 34 de luni a precizat, într-un comunicat de presă, CNAIR. „Joi, 21.10.2021, a fost desemnat câstigătorul contractului “Proiectare și Execuție Autostrada de Centura București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000″Ofertantul desemnat câstigător este Asocierea Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement. Valoarea contractului este de 815.075.249,74 Lei fără TVA. Durata contractului este 34 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 10 ani”, a transmis Compania de Drumuri.

Din cele patru loturi ale semi – inelului Nordic, sunt semnate contracte de proiectare şi execuţie doar pe două loturi: Lotul 2 DN 1 – DN 2 (19 km) respectiv, Lotul 4, DN 3 – A2 (5 km), ambele cu UMB.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: