Lucrările pentru construirea lotului 4 al Autostrăzii de Centură A0 Bucureşti Nord vor începe de-abia la sfârşitul anului viitor pentru că antreprenorul (UMB) trebuie să realizeze un studiu cu monitorizarea factorilor de mediu „pe o perioadă de patru anotimpuri”, a transmis Compania de Drumuri pentru Economedia.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 de pe A0 Bucureşti Nord a fost semnat în mai 2020 cu cel mai puternic constructor din România, iar termenul de realizare este de 30 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 18 pentru execuţie, în timp ce garanţia este de 10 ani.
Lotul 4 are o lungime de 4,5 kilometri între A2 – Autostrada Soarelui şi DN 3 Pantelimon, iar valoarea lucrărilor este de 312 milioane lei.
Compania de Drumuri a transmis că încă nu a fost predat Studiul de Evaluare Aplicată (SEA). „Traseul Lotului 4 al Autostrazii străbate două arii protejate (lacul și pădurea Cernica) drept pentru care Antreprenorul lucrează în prezent la elaborarea Studiului de Evaluare Adecvată (SEA), monitorizând factorii de mediu pe o perioadă de 4 anotimpuri. După finalizarea acestei etape se va emite ordinul de Începere pentru activitatea de proiectare. Începerea lucrărilor de execuție este estimată la sfârșitul anului 2022, după finalizarea etapei de proiectare și emiterea autorizației de construire”, a precizat CNAIR pentru Economedia.
Pe semi-inelul nordic al Autostrăzii de Centură Bucureşti din cele patru loturi sunt semnate contracte doar pentru două loturi: Lotul 2 DN 1 – DN 2 (19 km), respectiv lotul 4 A2 – DN 3 (4,5 km), ambele cu UMB. Dacă nu vor fi noi contestaţii luna aceasta se va semna contractul pentru primul lot A1-DN 1 cu italienii de la Pizzarotti.
Pe semi inelul-sudic se lucrează pe toate cele trei loturi dintre A1 şi A2.