Constructorul grec Aktor a mobilizat pe şantierul lotului 3 al Autostrăzii A0 Bucureşti Sud aproape 100 de utilaje, iar capacitatea ar putea fi dublată prin aportul Euroconstruct, al doilea antreprenor din asociere. La câteva zile după ce a primit ordinul pentru începerea lucrărilor, dar cu un an de întârziere faţă de termenul la care ar fi trebuit să intre (efectiv) în şantier, grecii au început demolările şi au adus o staţie de betoane din Grecia, a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
„După ce săptămâna trecută a fost avizat proiectul tehnic și s-a emis ordinul de începere a lucrărilor, astăzi am vrut să mă asigur că mobilizarea este așa cum trebuie.
– 96 de utilaje au ajuns deja în șantier
– 7 Km din traseul Lotului III au fost decopertați de pământ vegetal
– S-au efectuat defrișările pe zona localității Ciorogârla
– Au început demolările construcțiilor de pe culoarul expropriat
– A început amplasarea stației de betoane, adusă recent din Grecia
– A început pregătirea platformelor pentru a permite forajele piloților necesari realizării intersecției dintre A0 și A1
În decembrie 2022 se va putea circula pe Autostrada Bucureştiului între nodurile rutiere DN 5 şi DN 6 şi, cu o mobilizare bună a antreprenorilor, în 2023, pe toată A0 Sud”, a scris pe contul său de Facebook secretarul de stat.
Practic, constructorul Aktor, care a intrat în şantier din primăvară (pentru decopertări), are un termen de doi ani şi jumătate pentru a finaliza segmentul dintre Bragadiru şi Autostrada A1, tronson pe care trebuie să construiască 9 pasaje, 4 poduri şi nodul rutier de lângă Joiţa, la conexiunea cu A1 Bucureşti – Piteşti.
Lotul 3 leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km. Constructor este Asocierea Aktor – Euro Construct Trading, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
Autostrada de Centură București A0 va avea o lungime totală de 101 km și este parte a unui uriaș proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcția Nădlac – Arad – Timișoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitești – București – Constanța.