Compania Națională de Investiții a publicat noi imagini cu lucrările de modernizare a drumului ce va fi alternativa la aglomerația de pe DN1 Valea Prahovei.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -

„La final, această arteră va deveni un culoar viabil pentru traficul de tranzit, contribuind semnificativ la reducerea presiunii asupra DN1, în special în perioadele de vârf turistic sau tranzit comercial”, se arată într-o informare a Consiliului Judeţean Prahova.
Constructorul are, potrivit contractului, trei ani pentru modernizarea drumului. Valoarea contractului este de peste 642 milioane lei.

Lucrările de modernizare şi reabilitare a drumului judeţean 102I presupun lărgirea platformei drumului la 8 metri, refacerea infrastructurii de sprijin şi modernizarea podurilor, podeţelor şi a sistemelor de colectare a apelor.
Proiectul include şi parcări temporare şi măsuri de siguranţă rutieră pentru a asigura un trafic fluent şi sigur.
Contractul a fost atribuit unui consorţiu de firme coordonat de antreprenorul general Erbaşu.

Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.

Este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră (secundară) semnat la Ministerul Dezvoltării/Compania Națională de Investiții, însă modernizarea se face doar pentru trafic comercial ușor, nu și pentru transportatori, fără o lărgire semnificativă a platformei și cu un traseu greu, cu serpentine care ajunge la aproape 1300 metri altitudine. Pe plan local și pentru turism, modernizarea DJ Câmpina – Săcele este o veste foarte bună, de mult așteptată, însă pentru zona critică dintre Comarnic și Predeal – DN 1, va conta indirect prin preluarea traficului de tranzit (rămâne de văzut în ce măsură) dintre Ploiești și Brașov. Altfel spus, pentru turiștii care au cazare în stațiuni (Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal) acest drum județean nu va ajuta semnificativ. Pentru traficul local, mai utile vor fi centurile de la Comarnic și Bușteni, dar și la aceste ocolitoare se vor forma cozi la descărcarea în DN 1.

„Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).

Sectorul de drum care face obiectul prezentei documentații are o lungime totală în urma ridicărilor topografice și a geometrizării în plan de 25.636,08 ml și are limitele între km37+620 și km 63+256.08, din care:
– în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 – km 50+820.38);
– in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 – km 63+256.08);

Sursa foto: Facebook/ Compania Națională de Investiți