Consiliul Județean Prahova anunță că surparea de teren produsă miercuri în zona Comarnic va fi verificată luni de specialiști și apoi va fi făcută o expertiză Tehnică.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Președintele Consiliului Județean Prahova, Virgil Nanu, a mers duminică pe teren, împreună cu echipa de proiect a instituției și cu reprezentanții constructorului, pentru a verifica situația semnalată pe DN1, în apropierea accesului rutier complementar la descărcarea A3 Comarnic, anunță CJ Prahova printr-un comunicat de presă.

Potrivit CJ Prahova, concluziile sunt următoarele:
- Nu există nicio restricție de circulație, iar traficul se desfășoară normal.
- Marcajele și semnalizarea din zonă sunt cele montate de constructor în urmă cu două luni, pe perioada lucrărilor la sensul giratoriu.
- Alunecarea observată reprezintă o surpare de pământ pe taluz, situată în afara zonei de circulație.
- Constatările tehnice din data de 4 decembrie 2025 arată că zona prezenta tasări mai vechi, aflate deja sub monitorizarea constructorului, iar în prezent s-a produs o cedare locală a taluzului. Situația a fost documentată în teren de reprezentanții DRDP București, SDN Ploiești și ai constructorului.
- Luni va avea loc un control efectuat de specialiști, dispus de directorul de proiect, care va stabili măsurile imediate și va solicita o expertiză tehnică pentru soluția definitivă.
- Constructorul va notifica supervizorul și proiectantul, conform procedurilor, pentru analiza situației și formularea soluției tehnice de racordare între consolidările realizate și DN1, aspect semnalat și în nota de constatare.
“În acest moment, zona este atent monitorizată de către toate instituțiile abilitate, iar lucrările necesare de punere în siguranță vor fi realizate în regim de urgență, fără impact asupra traficului. Consiliul Județean Prahova va comunica public fiecare etapă, până la remedierea completă a situației.”, se mai arată în comunicatul instituției.

O alunecare de teren s-a produs la partea de terasament a DN1, în zona kilometrului 111+430 m, autorităţile instituind o restricţie parţială de circulaţie pe banda sensului de mers Braşov – Ploieşti.
“Ca urmare a apariţiei în spaţiul public a unor informaţii privind o posibilă alunecare de teren ce ar putea afecta circulaţia pe DN1 (E60), în zona oraşului Comarnic, poliţiştii rutieri din cadrul Serviciului Rutier, împreună cu reprezentanţi ai Secţiei de Drumuri Naţionale Ploieşti – District Sinaia, au efectuat verificări la faţa locului. În urma acestora, s-a constatat că alunecarea de teren s-a produs la partea de terasament, în zona kilometrului 111+430 m, fără a afecta în prezent partea carosabilă. O porţiune de teren situată sub structura drumului s-a deplasat către albia râului Prahova, iar specialiştii Secţiei de Drumuri Naţionale Ploieşti – District Sinaia au apreciat că fenomenul ar putea evolua, existând riscul de a afecta stabilitatea carosabilului şi siguranţa traficului”, a informat, miercuri seară, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Prahova.
Conform sursei citate, pentru protejarea drumului public şi pentru prevenirea oricărui pericol pentru participanţii la trafic, a fost instituită o restricţie parţială de circulaţie pe banda sensului de mers Braşov – Ploieşti, în zona km 111+430 m, măsura fiind semnalizată corespunzător.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a afirmat joi că nu există niciun risc de surpare pe DN1, în zona Comarnic, pe sensul de mers Braşov-Ploieşti, unde s-a produs o alunecare de teren.
“Sub nicio formă nu există, în acest moment, risc de surpare. Se fac analize pentru a stabili cauza şi a lua măsurile necesare. Balizarea este montată preventiv pentru a evita agravarea situaţiei.”, a declarat, joi, pentru Agerpres, Alin Şerbănescu.
Acesta a explicat că pe DN 1, la kilometrul 111+430 m, a apărut o alunecare de teren sub o grindă de consolă. Acolo drumul a fost lărgit, iar pe margine, pe acostament, a fost montată o astfel de grindă, unde a apărut această alunecare de teren.
“Practic, ceea ce vedem ca alunecare de teren este sub această grindă de consolă. Chiar dacă nu mai este alunecat pământul, grinda este suficientă pentru a susţine traficul. Totuşi, preventiv, pentru a evita vibraţiile şi tendinţa vehiculelor de a se apropia de acostament, am montat aceste balize. Au fost puse pentru că vibraţiile ar putea agrava alunecarea. Ieri am trimis o echipă de experţi. Astăzi mai merge încă o echipă, iar după ce strâng toate datele se vor pune de acord, vor face un raport şi, în funcţie de acesta, vom şti măsurile de punere în siguranţă – care sunt rapide şi trebuie să înceapă imediat – dar şi soluţia definitivă pentru consolidarea zonei. Măsurile definitive vor dura mai mult, dar ce ne interesează acum este să punem în siguranţă, să stabilizăm zona, să nu se agraveze situaţia şi să nu se ajungă, Doamne fereşte, la un risc de surpare. Deocamdată nu există risc de surpare”, a explicat acesta.


Sursa foto: CJ Prahova