Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, afirmă că nu există, în acest moment, niciun risc de surpare pe DN1, în zona Comarnic, pe sensul de mers Braşov-Ploieşti, unde s-a produs o alunecare de teren.
“Sub nicio formă nu există, în acest moment, risc de surpare. Se fac analize pentru a stabili cauza şi a lua măsurile necesare. Balizarea este montată preventiv pentru a evita agravarea situaţiei. Astăzi vom veni cu noi informaţii, după verificările din teren efectuate de o nouă echipă de specialişti”, a declarat, joi, pentru Agerpres, Alin Şerbănescu.
Acesta a explicat că pe DN 1, la kilometrul 111+430 m, a apărut o alunecare de teren sub o grindă de consolă. Acolo drumul a fost lărgit, iar pe margine, pe acostament, a fost montată o astfel de grindă, unde a apărut această alunecare de teren.
“Practic, ceea ce vedem ca alunecare de teren este sub această grindă de consolă. Chiar dacă nu mai este alunecat pământul, grinda este suficientă pentru a susţine traficul. Totuşi, preventiv, pentru a evita vibraţiile şi tendinţa vehiculelor de a se apropia de acostament, am montat aceste balize. Au fost puse pentru că vibraţiile ar putea agrava alunecarea. Ieri am trimis o echipă de experţi. Astăzi mai merge încă o echipă, iar după ce strâng toate datele se vor pune de acord, vor face un raport şi, în funcţie de acesta, vom şti măsurile de punere în siguranţă – care sunt rapide şi trebuie să înceapă imediat – dar şi soluţia definitivă pentru consolidarea zonei. Măsurile definitive vor dura mai mult, dar ce ne interesează acum este să punem în siguranţă, să stabilizăm zona, să nu se agraveze situaţia şi să nu se ajungă, Doamne fereşte, la un risc de surpare. Deocamdată nu există risc de surpare”, a explicat acesta.
Potrivit acestuia, măsurile luate de CNAIR sunt măsuri standard, preventive, pentru a nu se agrava situaţia, urmând să fie luate şi măsuri de punere în siguranţă.
“Măsurile definitive se iau pe baza unei expertize şi a unui proiect tehnic”, a adăugat Şerbănescu.
El a menţionat că în prezent în zonă se circulă normal pe două benzi.
“În general sunt autoturisme, dar, din când în când, apare câte un camion, deşi există restricţii de tonaj. Tocmai de aceea am pus balizele: ca nu cumva un camion care intră în curbă să depăşească banda şi să ajungă pe acostament, generând vibraţii suplimentare”, a adăugat reprezentantul CNAIR.
Deşi traficul va creşte în zonă în perioada sărbătorilor, purtătorul de cuvânt susţine că riscul de vibraţii puternice este mai redus, deoarece viteza cu care merg maşinile este mică, din cauza aglomeraţiei.
“Totuşi, dacă lăsăm situaţia aşa, fără intervenţii, vibraţiile pot produce în timp mişcări suplimentare ale terenului. Trebuie să înţelegem exact cauza alunecării de pe versant, asta este foarte important. În funcţie de asta facem şi consolidarea. Evident că jos trebuie făcută, sub drum, consolidarea, dar trebuie să vedem şi sus care este cauza pentru că şi acolo s-ar putea să avem nevoie de nişte consolidări sau de nişte intervenţii. În mod normal acolo se circulă cu 90 km/h, dar, fiind curbă, viteza se reduce la 70 km/h şi fiind şi zone de balize e recomandat să mergi cu 50 km/h. Adică, oricum reduci, te obligă configuraţia drumului”, a arătat el.
Purtătorul de cuvânt al companiei de drumuri a reiterat că trebuie găsite soluţii permanente, nu doar provizorii, având în vedere specificul drumului.
“Repet, având în vedere specificul drumului, că este foarte circulat, şi specificul zonei cu alunecări şi probleme, trebuie găsite soluţii permanente, nu doar provizorii. Printre măsurile provizorii pot fi încărcări cu balast pentru a stabiliza temporar zona şi să încetinim alunecarea şi neapărat trebuie să vedem de la ce porneşte alunecarea. Sub nicio formă nu există în acest moment risc de surpare. Se fac analize pentru a stabili cauza şi măsurile necesare”, a repetat reprezentantul CNAIR.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -

O alunecare de teren s-a produs la partea de terasament a DN1, în zona kilometrului 111+430 m, autorităţile instituind o restricţie parţială de circulaţie pe banda sensului de mers Braşov – Ploieşti.
“Ca urmare a apariţiei în spaţiul public a unor informaţii privind o posibilă alunecare de teren ce ar putea afecta circulaţia pe DN1 (E60), în zona oraşului Comarnic, poliţiştii rutieri din cadrul Serviciului Rutier, împreună cu reprezentanţi ai Secţiei de Drumuri Naţionale Ploieşti – District Sinaia, au efectuat verificări la faţa locului. În urma acestora, s-a constatat că alunecarea de teren s-a produs la partea de terasament, în zona kilometrului 111+430 m, fără a afecta în prezent partea carosabilă. O porţiune de teren situată sub structura drumului s-a deplasat către albia râului Prahova, iar specialiştii Secţiei de Drumuri Naţionale Ploieşti – District Sinaia au apreciat că fenomenul ar putea evolua, existând riscul de a afecta stabilitatea carosabilului şi siguranţa traficului”, a informat, miercuri seară, Inspectoratul Judeţean de Poliţie Prahova.
Conform sursei citate, pentru protejarea drumului public şi pentru prevenirea oricărui pericol pentru participanţii la trafic, a fost instituită o restricţie parţială de circulaţie pe banda sensului de mers Braşov – Ploieşti, în zona km 111+430 m, măsura fiind semnalizată corespunzător.

Sursa foto: Facebook/ Info Trafic Prahova