VIDEO Autostrada Sibiu – Pitești: Geostud face foraje la o adâncime de 260 de metri pe lotul Boița – Cornetu. Din cei 31 de kilometri ai lotului 2, tunelurile au o lungime de 5 kilometri

Autostrada A 1 Sibiu Pitești

Studiile geotehnice care se execută pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești sunt realizate în procent de peste 50%, iar unele foraje vor ajunge și la o adâncime de 260 de metri, a anunțat Compania de Drumuri într-un material care explică importanța investigațiilor geotehnice, ca „piatră de temelie” a oricărui proiect de infrastructură. Lotul Boița – Cornetu este cel mai dificil tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și se află în etapa de proiectare pentru care sunt alocate 18 luni. Spre deosebire, pentru lotul 3 care este mai lung și are mai multe structuri, etapa de proiectare este de 12 luni, relieful fiind mai ușor și terenul mai accesibil.

Pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) proiectantul GeoStud trebuie să facă aproximativ 400 de foraje cu o lungime de 8.000 de metri liniari, din care a realizat mai mult de jumătate, potrivit Mădălinei Balint, manager de proiect din partea firmei Geostud.

„Echipele realizează studiile de geotehnică și mediu pe tronsonul 2 care se întinde de la Boița la Cornetu. Acest sector de autostradă parcurge forme de relief extrem de variate și care implica lucrări de teren și laborator complexe dedicate unor hidromorfologii, hidrogeologii și geologie specifice zonelor montane. Tema de proiectare geotehnică cuprinde 8800 de metri liniari de foraje, din iulie și până acum am realizat peste 50% din totalul investigațiilor propuse, adică peste 5000 de metri liniari. Din aprox. 400 de investigații au fost realizate 240 de foraje și vor fi realizate investigații inclusiv până la o adâncime de 260 de metri”, a explicat reprezentanta proiectantului.

Analize Economedia

economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere

La rândul său, directorul general Geostud, Nicolae Petru, a transmis că pe Lotul 2 a fost mobilizat tot personalul disponibil, 120 de angajați care lucrează cu 6 foraje. Mobilizarea tuturor resurselor pentru Lotul 2, deși același proiectant lucrează și pe secțiunea Autostrăzii Unirii Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a fost criticată însă de un reprezentant al Asociației Împreună pentru Autostrada A8, Irinel Bucur. „Așadar, e clar acum de ce nu s-a avansat mai repede cu tronsonul Lețcani – Ungheni, motivul fiind faptul că, citez, Geostud a mobilizat întreg personalul de 120 angajați pt efectuarea investigațiilor pe lot 2, Sibiu – Pitești”, afirma el. (Detalii despre întârzierea secțiunii din A8, aici)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Din cei 31 de kilometri ai lotului 2 Cornetu – Boița, tunelurile au o lungime totală de 5 kilometri. Ecoductul trece peste DN 7, Calea Ferată și Râul Olt pentru a permite deplasarea carnivorelor mari.

VIDEO CNAIR: Explicații despre etapa de proiectare a Lotului 2

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 Boița – Cornetu a fost semnat în februarie 2022 cu asocierea MAPA-CENGIZ (Turcia) pentru 4,2 miliarde lei.

Pe traseul acestei secțiuni care face parte din coridorul 4 Pan-European vor fi construite:
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret”.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria.

Comentarii

  1. De ce nu a facut CNAIR aceste studii ? Sa le puna in caietul de sarcini, asa aveam o estimare mai buna la ofertare.

    • Chiar credeti ca CNAIR are si “ceva” specialisti ?Care ar vrea sa si LUCREZE efectiv ? Cu un Grindeanu la …. Transporturi, chiar daca ar mai fi fost cativa “de amantza” – cum zice romanul – i-a matrasit de mult si inlocuit cu INCOMPETETI-PUTUROSI “DE PARTID” ! Stiti Dv care partid !!

  2. Articol scris în graba sau de plictiseala. Proiectantul nu este Geostud cum se mentioneaza in articol (de cel putin 3 ori), poate fi maxim firma care elaboreaza Studiul Geotehnic, căci bine se mentioneaza ulterior asocierea turca pentru proiectare. E bine câteodată sa ști, nu sa crezi ca sti.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.