Autostrada Transilvania : CNAIR deblochează licitația pentru viaductele scoase din contractul cu UMB. Curtea de Apel București a respins contestația turcilor de la Ictas

Autostrada Viaduct Nădășelu UMB Transilvania octombrie 2023

CNAIR poate debloca licitația pentru viaductele de pe Autostrada Transilvania după ce (și) Curtea de Apel București a respins contestația turcilor de la Ictas. Anterior, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) respinsese contestația constructorului din Turcia.

Astfel, Compania de Drumuri urmează să publice noul termen pentru depunerea ofertelor, dar rămâne de văzut dacă va fi până la sfârșitul anului sau nu. Termenul inițial pentru depunerea ofertelor era 25 septembrie 2023.

Decizia CAB : ,,Completul 3 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Alte soluţii/ Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 19 decembrie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. Document: Hotarâre  625/2023  19.12.2023″ -Portalul Instanței.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

,,Luni, 27.11.2023, Autoritatea Contractanta a suspendat procedura de atribuire a contractului „Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009– km 12+000 si km. 21+406 – km 24+890, aferente Autostrazii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, ca urmare a introducerii, in data de 24.11.2023, a unei plangeri la Curtea de Apel Bucuresti, impotriva Deciziei CNSC nr. 2626/C3/2929/08.11.2023. Astfel, in vederea evitarii aparitiei unor circumstante care sa conduca la anularea procedurii de atribuire ca urmare a imposibilitatii implementarii unor masuri de remediere dispuse de Instanta, noul
termen pentru depunerea ofertelor va fi stabilit si adus la cunostinta operatorilor economici ulterior pronuntarii de catre Curtea de Apel Bucuresti a unei solutii cu privire la plangerea introdusa, respectiv ulterior implementarii masurilor de remediere necesare, daca este cazul.”-precizările CNAIR.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă anul trecut lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cel mai bun scenariu pentru Romania si pentru bunul mers al proiectului A3 in acea zona ar fi ca tot UMB sa preia aceste viaducte spre executie. Toata logistica necesara ar fi deja mobilizata in teren, nu s-ar mai pierde timp cu organizarea de santier si cu alti pasi pe care ar trebui sa-i faca un alt constructor pentru a executa aceste doua viaducte.
    Sa speram ca va licita si UMB si va oferi o solutie tehnica adecvata reliefului si la o oferta financiara rezonabila si competitiva fata de alti constructori astfel incat sa poata castiga aceasta licitatie.

    • Este o idee foarte bună. Sa speram ca aude și cine trebuie. UMB -ul trebuie sa participe la licitație cu un atu în plus. Prin aceasta rezolvare s-ar scurta termenii de execuție.

  2. Dar de ce s-au scos aceste viaducte separat la licitație? Le durea capul dac se scoteau odată cu tot lotul de autostradă?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.