Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță că au fost depuse șase oferte pentru construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos al Autostrăzii Unirii A8.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Constructori din România, Italia și Turcia concurează pentru adjudecarea contractului necesar construirii acestui tronson în lungime de 27 km și o valoare estimată de peste 6 miliarde lei (1,2 miliarde Euro), finanțat prin Programul Transport 2021-2027”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Ofertele depuse:
- Asocierea DANLIN XXL (Lider)-Groma Hold Ltd-Intertranscom Impex-Evropeiski Patishta
- Asocierea ITINERA SPA (Lider)-Saipem Spa-ICM Spa
- Asocierea BISKON Yapi Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-Ilgaz Construction
- Asocierea KALYON Insaat Sanay Ticaret Anonim Sireketi (Lider) -Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
- Asociere SA&PE Construct SRL (Lider) -Tehnostrade- Spedition UMB- Euro-Asfalt
- Asociere ICTAS Insaat Sany ve Ticaret (Lider)- Rotary Construcții Mentenanță
Licitația pentru acest tronson a fost reluată după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins, la începutul lunii mai, contestația depusă de compania Kido Consult Proiect Construct, în care compania cerea prelungirea termenului pentru depunerea ofertelor. CNSC a decis să respingă contestația ca urmare a neîndeplinirii cerințelor legale privind soluționarea contestațiilor (nedepunerea cauțiunii).
Luni, CNIR acuza firma Kido Consult că încearcă încă o blocare a licitației, după ce a depus o nouă contestație, în care solicita din nou prelungirea termenului.
Marți, Kido Consult nu s-a găsit printre ofertanții la licitație. Compania Kido Consult a fost înființată în anul 2021 și are afaceri de 1,4 milioane de lei, profit de 638.279 lei, cu un singur angajat. Compania este deținută 100% de Marius-Sandu Potra.
Contractul pentru tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos (27 km) are o valoare estimată de peste 6 miliarde lei (1,2 miliarde de euro), finanțarea este asigurată din fonduri europene Programul Transport 2021-2027, iar durata de realizare este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru execuție lucrări.
Pentru a asigura legătura între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii A8, lotul Leghin – Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău – Pașcani), a fost inclusă în documentație acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează execuția segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri în termen de cel mult 12 luni.
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos din județul Iași prezintă următoarele provocări tehnice:
- 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri)
- 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
- 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).