Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR)  a anunțat oficial licitațiile de proiectare și execuție a tronsoanelor Iași – Golăiești și Golăiești – Pod Ungheni de pe Autostrada Unirii A8, iar acestea urmează să fie reluate astfel încât secțiunile să fie construite prin programul SAFE de apărare a Uniunii Europene, urmând să includă și primii 5 kilometri de autostradă din Republica Moldova, construiți în parteneriat cu România, dar și noi criterii pentru participarea la licitații.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Despre anulare a scris inițial Apix aici. Conform publicației, motivul anulării este același în ambele spețe: CAB a dispus eliminarea unui factor de evaluare ceea ce a dus la imposibilitatea Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) de a finaliza procedurile.

Acum, CNIR va relua procedurile astfel încât să poată fi respectate cerințele programului SAFE, program european de finanțare prin intermediul căruia ar urma să fie asigurate fondurile necesare construirii celor două tronsoane.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

De exemplu, o modificare va viza reglementarea participării la licitații a ofertanților din țările non-UE cu ofertă individuală, lider de proiect sau ofertă comună. Este vorba inclusiv despre constructori din Republica Moldova și Turcia. În acest sens, astfel de firme nu vor putea participa la procedură ca lideri de proiect, ci doar în asociere în limita a 35% din valoarea contractului.

De asemenea, noile licitații vor trebui să includă și primii 5 km din viitoarea autostradă spre Chișinău, nodul cu drumul național, un drum de legătură spre un intermodal și parte din acel intermodal, a confirmat secretarul de stat Horațiu Cosma.

„Ultimele tronsoane sunt cele care au fost contestate. La Tronsonul 3 noi am câștigat, la tronsoanele 4 și 5 am pierdut. Pregătim în acest moment reluarea licitațiilor de la zero”, spunea directorul CNIR Gabriel Budescu, recent într-un interviu pentru HotNews. „Au apărut diverse discuții și pentru partea de finanțare SAFE, condiții care trebuiesc îndeplinite și pregătim refacerea licitațiilor. Proiectele trebuie să respecte inclusiv un așa zis efect transfrontalier, cumva investiția trebuie să aibă efect și dincolo de graniță. Și au fost întâlniri ale noastre la Ungheni cu cei din Republica Moldova. Trebuie să intre o parte din investiție și în zona de graniță. Analizăm mai multe variante în momentul de față, dar nu vă pot da detalii încă”, spune Budescu.