Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) ar putea anula licitațiile de execuție a ultimelor două tronsoane din autostrada A8, respectiv sectoarele Iași – Golăiești și Golăiești – Pod Ungheni, rezultă dintr-un răspuns al instituției către APIX.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Unul dintre motivele care ar putea duce la o astfel de soluție este de natură tehnică: sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) nu are facilități pentru a face unele modificări în documentația de atribuire.

În context, reamintim că cele două licitații sunt, în prezent, suspendate. Această decizie a avenit în urma a două hotărâri judecătorești prin care s-a dispus eliminarea unui factor de evaluare.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Paradoxal, o a treia hotărâre a judecătorilor, pentru tronsonul Lețcani – Iași, a menținut factorul contestat (ofertele se deschid pe 30 octombrie). Toate cele trei licitații au fost lansate în paralel.

O anulare a licitațiilor nu înseamnă renunțarea la construirea celor două tronsoane. Din contră, dacă va fi adoptată o astfel de decizie, procedurile vor fi reluate astfel încât să poată fi respectate cerințele programului SAFE, program european de finanțare prin intermediul căruia ar urma să fie asigurate fondurile necesare construirii celor două tronsoane.

„Analizăm inclusiv posibilitatea de anulare a celor două proceduri pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 4 și 5 ale Autostrăzii Târgu Neamț (Moțca)-Iași-Ungheni și reluarea cu o variantă îmbunătățită a documentațiilor de atribuire, conform dispozițiilor Instanței și conform Ghidului de finanțare prin Programul SAFE, ghid prin care se reglementează participarea la licitații a ofertanților din țările non-UE cu ofertă individuală, lider de proiect sau ofertă comună cu procent de participare mai mare de 35%”, se arată în răspunsul CNIR pentru APIX.ro.