Compania de Drumuri a emis autorizația de construire pentru Prelungirea Ghencea, iar constructorul va demara în perioada următoare lucrările pentru lărgirea la 4 benzi, între Cartierul Latin și Pasajul Domnești, a anunțat vineri secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
„A fost emisă Autorizația de Construire pentru lărgirea Prelungirii Ghencea la 4 benzi între Cartierul Latin (strada Mărăcineni) și Pasajul Domnești, iar în perioada următoare constructorul va demara lucrările. Vă reamintesc faptul că după finalizarea Pasajului Domnești, dat fiind că lucrările Primăriei Capitalei nu prevedeau și acest lot și ar fi fost o discontinuitate între pasaj și acestea, ne-am asumat suplimentar și realizarea acestui tronson, pentru a sprijini și a avea la final proiectele integrate/
Contractul prevede:
✅️ realizarea pistelor pentru biciclete
✅️ amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
✅️ modernizarea sistemului de iluminat
✅️ realizarea sistemului de canalizare pluvială
✅️ amenajarea a 2 stații de autobuz
✅️ amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
✅️ amenajarea unor intersecții semaforizate:
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710)
🔹️ intersecția dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850)
🔹️ trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)”, a transmis Ionel Scrioșteanu.
Valoarea contractului este de 41,91 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.
Constructorul Tracon (România) a depus în luna mai Proiectul Tehnic pentru modernizarea lotului de un kilometru al Bulevardului Prelungirea Ghencea între Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei și Cartierul Latin.
Ionel Scrioșteanu estima anterior că lucrările pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea, lotul dintre Pasajul suprateran de la Domnești și Cartierul Latin (intrarea în București), ar urma să înceapă în octombrie, la 10 luni de la semnarea contractului de proiectare și execuție.
Oficialul explică întârzierea într-un răspuns pe Facebook invocând necesitatea unui protocol cu Primăria Generală pentru extinderea utilităților: „Mai avem de rezolvat și de semnat un protocol cu primăria Capitalei pentru extinderea unor utilități de către Apa Nova și imediat vom emite Autorizația de Construire. Sper ca in Octombrie sa începem lucrările.”
Contractul pentru modernizarea la 4 benzi pe Prelungirea Ghencea (lotul 5) între Pasajul Domnești de pe Centura Capitalei și cartierul Latin a fost semnat pe 5 ianuarie 2024 cu constructorul român Tracon, firma care a finalizat lucrările începute de Straco la Pasajul Domnești. Lucrările de lărgire se fac pentru o lățime cuprinsă între 34 și 41 de metri, dar cu rezervarea unui spațiu de 8 metri pentru viitoarea linie de tramvai. Pe întreg sectorul de un killometru vor fi asigurate cel puțin 4 benzi, fiecare cu o lățime de 3,5 metri, două piste de biciclete 2X1,5 metri, trotuare de 2X3 metri și spațiu verde de 2X1,5 metri. Zona mediană de 8 metri este rezervată liniei de tramvai, arată documentația tehnică pe care a consultat-o Economedia. Între Pasajul Domnești și strada Mărăcineni sunt două stații de autobuz STB.
Contractul pentru modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea (loturile din București) și montare linie de tramvai a fost semnat cu antreprenorul român BogArt, conform Primarului General, Nicușor Dan. Luni, 27 mai a fost deschis la 4 benzi tronsonul dintre stadionul Steaua și Strada Brașov, lucrări efectuate de Primăria Capitalei, prin Trustul de Clădiri Metropolitane.