CNAIR lansează licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Investiția de peste 7 miliarde de lei trebuie să fie gata în 4 ani

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri a trimis, luni, către SICAP, anunțurile de participare pentru 3 din cele 4 tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș,  o investiție totală în valoare de peste 7 miliarde de lei și cu o durată de realizare de 4 ani.

„Începe licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii Sibiu-Făgăraș! CNAIR a transmis, astăzi, la ANAP (SICAP – n.r.)spre publicare, Anunțurile de participare pentru 3 din cele 4 tronsoane ale acestei autostrăzi:
Tronsonul 2: Avrig-Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată de 1,713 miliarde de lei (fără TVA)
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde de lei (fără TVA)
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată de 1,163 miliarde de lei (fără TVA)”, a transmis ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Datele limită pentru depunerea ofertelor sunt:
– 11 octombrie 2022/Tronsonul 2
– 12 octombrie 2022 /Tronsonul 3
– 13 octombrie 2022/Tronsonul 4.

Analize Economedia

Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2

Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime de aproximativ 68,05 km, după cum urmează:

–           Tronsonul 1: în lungime de 14,25 km

–           Tronsonul 2: în lungime de 19.92 km

–           Tronsonul 3: în lungime de 17,61 km

–           Tronsonul 4: în lungime de 16,26 km aferentă corpului de autostradă și 5,65 km aferentă drumului de legătură.

Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA.

Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 16 milioane de lei și a durat peste 5 ani. Autostrada va avea indicativul A3 în continuarea proiectului București – Ploiești – Brașov (Râșnov) și nu A13, conform indicativului Autostrăzii Brașov – Bacău. Practic, sectoarele A3 Sibiu – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.

Autostrada Sibiu – Făgăraș este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș –  Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Voi prostii din Sud nu meritati autostrada ca sunteti niste mujici prosti si noi astia din Ardeal suntem mult mai destepti si smekeri. Muriti acolo spre Alexandria, Caracal etc, ca asa meritati

  2. Asadar A3 va avea doua tronsoane ca re nu se intalnesc:
    1. Bucuresti-Sibiu
    2. Tg.Mures-Bors
    Bravos natiune!
    Avand in vedere ca la Turda, A3 se interconecteaza prin bretele cu A10, nici solutia de rebotezare a A10 in A3 nu este viabila, pentru a avea o autostrada continua de la Capitala pana la granita. Puteau sa o denumeasca A31 pentru ca facea legatura intre A3 si A1 intre Brasov (sau Fagaras) A3 si Sibiu (sau Boita) A1.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.