Autostrada Braşov – Făgăraş: CNAIR va plăti 18 milioane lei pentru completarea studiului de fezabilitate, care va fi gata în doi ani

Autostrada Brasov Fagaras Sursa foto: Cătălin Drulă/Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a semnat luni contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic necesare construcţiei autostrăzii Braşov – Făgăraş, valoarea acestuia fiind de 18,17 milioane de lei, a anunţat luni compania.

„Luni, 23 august 2021, CNAIR a semnat contractul pentru “Completare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru “Autostrada Braşov – Făgăraş”, cu ofertantul declarat câştigător Asocierea Search Corporation S.R.L. – Protelco S.A. – Like Consulting S.R.L. – Mega Muhendislik Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting INC.)”, se spune în comunicat.

Valoarea contractului este de 18,17 milioane de lei fără TVA, iar finanţarea se va face din Fonduri Europene Nerambursabile.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Contractul de servicii este structurat astfel: Etapa I va dura 25 luni şi va cuprinde studiu de fezabilitate: 22 luni, proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.) şi Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pentru susţinerea Aplicaţiei de Finanţare: 3 luni.

Etapa a II-a va dura 6 luni şi cuprinde: Proiect Tehnic (P.T.): 3 luni; Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a execuţiei lucrărilor: 2 luni; Raport Financiar final: 1 lună.

Etapa a III a va dura 36 luni. Aceasta cuprinde asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pe durata execuţiei lucrărilor, cu condiţia demarării lucrărilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.

„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraş ce urmează a fi promovat la licitaţie pentru Proiectare şi Execuţie de Lucrări, va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploieşti – Braşov şi Braşov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean. Asistenţa tehnică a fost şi ea cuprinsă în contract. Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autorităţile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul şi investiţiile din zonă pentru a le pune la dispoziţia Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziţie toate informaţiile pe care le deţinem în acest moment, oferindu-le o documentaţie solidă”, a declarat Mariana Ioniţă, director general CNAIR.

Despre acest proiect, ministrul Cătălin Drulă a scris, pe pagina sa de Facebook, că a fost ţinut „la sertar” 10 ani: Firma va trebui să proiecteze la cheie totul – adică să completeze studiul de fezabilitate și să elaboreze proiectul tehnic – astfel încât cei 48 de km ai autostrăzii să fie scoși la licitație în viitor doar pentru execuție, iar lucrările să se desfășoare fără blocaje în teren și surprize neplăcute. Această autostradă a fost ținută 10 ani “la sertar”. Împreună cu echipa mea am pus-o din nou pe roate”, a scris ministrul Drulă.

Pentru proiectul Autostrăzii dintre Făgăraş şi Sibiu (68 km), Consitrans este aşteptat să predea documentaţia tehnică până la sfârşitul anului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: