CNAIR semnează vineri, 16 februarie, cu Nurol (Turcia) contractul pentru proiectarea și execuția primului lot al Autostrăzii Unirii (A8), lotul de 24 de kilometri dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului din județul Mureș. Ministerul Transporturilor „închide” astfel și PNRR-ul pe autostrăzi după ce a semnat toate cele 8 mari contracte PNRR pentru modernizare/electrificare CFR pe Magistralelele Caransebeș – Timișoara respectiv Cluj – Oradea. (n.r deși semnat cu PESA, contractul PNRR pentru 20 de trenuri noi intră în reevaluare).
Pentru lotul Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, Nurol are termen de realizare 30 de luni, primele 6 pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Constructorul Nurol (Turcia) a câștigat licitația pentru proiectarea și construirea lotului Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, primul lot al Autostrăzii Unirii A8 în noiembrie 2023, dar semnarea contractului a fost întârziată după o contestație Strabag admisă la CNSC. Nurol este constructorul din Turcia care a deschis în septembrie 2023 (cu o mică întârziere) lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3 Transilvania, iar la 1 martie începe lucrările pe lotul Pietroasele – Buzău, lotul 3 al Autostrăzii Moldovei.
UMB a început pe 1 februarie 2024, proiectarea lotului 3 al Autostrăzii Unirii (A8), lotul cu o lungime de 30 km dintre Leghin și Târgu Neamț fiind singurul contract semnat până acum pe A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Contractul a fost semnat pe 20 septembrie 2023, iar ordinul pentru proiectare s-a dat începând cu data de joi, 1 februarie 2024, la peste 4 luni de la semnarea contractului.
Primele două loturi din cele șase ale secțiunii de munte de pe Autostrada Unirii (A8) care vor fi scoase la licitație pentru proiectare și execuție sunt Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km) și Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) cu o lungime de 17 kilometri. Sunt practic „capetele” secțiunii de munte Miercurea Nirajului –Leghin (159 km), două loturi care continuă loturile PNRR Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, respectiv Leghin – Târgu Neamț.