Compania xAI a lui Elon Musk se străduiește să construiască niște modele AI, numite „modele mondiale” care pot naviga și proiecta medii fizice. Două surse apropiate de subiect au spus că xAI construiește aceste modele pentru a le folosi în jocuri pentru a genera medii 3D interactive. Una dintre aceste persoane a adăugat că ele ar putea fi aplicate sistemelor de AI pentru roboți, potrivit Financial Times.
xAI i-a angajat pe Zeeshan Patel și Ethan He, doi cercetători în domeniul IA de la Nvidia, cu experiență în modele mondiale. Nvidia a fost lider în dezvoltarea acestei tehnologii cu platforma sa Omniverse care creează și rulează simulări.
Unele grupuri tehnologice au așteptări mari de la aceste modele care ar putea debloca utilizări ale IA dincolo de software și computere în produse fizice, cum ar fi roboții umanoizi. Luna trecută, Nvidia a declarat că piața potențială pentru aceste modele ar putea fi aproape de dimensiunea economiei globale actuale.
xAI va lansa un „joc extraordinar generat de IA înainte de sfârșitul anului viitor”,spune Musk într-o postare pe X, confirmând obiectivul stabilit de el anul trecut.
Marți, xAI a lansat cel mai recent model de generare de imagini și videoclipuri despre care a menționat că are parte de „îmbunătățiri semnificative” și poate fi utilizat gratuit. Modelele actuale de generare de videoclipuri, precum Sora de la OpenAI, generează cadre de imagini pentru videoclipuri prin predicția modelelor învățate din datele de antrenament.
Compania caută personal tehnic în domeniul generării de imagini și videoclipuri pentru a se alătura „echipei omni” care „creează experiențe AI magice dincolo de text, permițând înțelegerea și generarea de conținut în diferite modalități, inclusiv imagini, videoclipuri și audio”. Salariile pentru aceste posturi variază între 180.000 și 440.000 de dolari. De asemenea, are un post vacant pentru un „tutor de jocuri video”, care va instrui Grok să producă jocuri video și va permite „utilizatorilor să exploreze proiectarea jocurilor asistată de AI”, pentru 45-100 de dolari pe oră, potrivit companiei,
Cu toate acestea, modelele mondiale rămân o mare provocare tehnică, deoarece găsirea datelor suficiente pentru a simula lumea reală și pentru a instrui astfel de modele s-a dovedit a fi dificilă și costisitoare.

Michael Douse, directorul departamentului de publicare al Larian Studios, care dezvoltă jocul video Baldur’s Gate 3, a declarat săptămâna aceasta pe X că IA nu poate rezolva „marea problemă” a industriei jocurilor, și anume „leadershipul și viziunea”.

El a adăugat că industria nu are nevoie de „bucle de joc produse matematic și antrenate psihologic, ci mai degrabă de mai multe expresii ale lumilor cu care oamenii sunt implicați sau cu care doresc să se implice”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -