Guvernul aprobă vineri, 27 octombrie, exproprieri pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar, drum rapid la frontiera cu Ungaria. Noul punct de trecere a frontierei de la Oar, județul Satu Mare, ar putea fi prima vamă România – Ungaria pe un Drum Expres, indicatorii tehnico-economici fiind aprobați încă din noiembrie 2022. Un alt punct nou de trecere a frontierei România – Ungaria va fi la Salonta în județul Bihor, pe Drumul Expres Oradea – Arad, termenul estimat pentru lansarea licitației de execuție fiind sfârșitul lunii decembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lățimea Drumului Expres este de 21,5 metri cu profil 2X2, separatoare de sens și acostament.

– 10,831 km Drum Expres

– 4,031 km drum de legătură între Drumul Expres Satu Mare – Oar și DN19

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

– 2 benzi pe sens, cu o lățime de 21,50 m

– Nod Rutier VO Satu Mare.

Pentru exproprieri, despăgubirile acordate proprietarilor vor fi de 7,3 miliaone lei. „În prezent, legătura dintre Satu Mare și granița româno-ungară se realizează prin intermediul drumului național DN 19A (Satu Mare – Petea), care are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație a drumului. Acest proiect face parte din strategia de implementare la nivel național pentru Drumul Expres cu denumirea generică “Someș Expres”/coridorul trans-frontalier 3 CTF3 – „Someș”, cuprins în M.P.G.T., asigurând baza necesară cererii de transport în creștere și un grad ridicat de siguranță a traficului rutier. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)”, este necesar a fi expropriată o suprafață de 1.670.319 mp, aferentă unui număr de 593 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanşarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum Expres Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno-Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)”, respectiv pentru un număr de 593 de imobile, în suprafață totală de 1.670.319 mp. Din suprafața totală de 1.670.319 mp proprietate privată afectată de realizarea obiectivului de investiții, suprafața de teren de 506.038 mp, (aferentă unui număr de 71 imobile proprietate privată) este necesară pentru gropile de împrumut, situate pe raza localității Livada din județul Satu Mare”, arată Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern.

Pentru Drumul Expres Satu Mare – Baia Mare, aprilie 2024 este termenul de finalizare al studiului de fezabilitate realizat în cadrul parteneriatului CNAIR – Consiliul Județean Maramureș. De la Baia Mare spre Suceava și Botoșani traseul continuă cu un alt drum de mare viteză în diferite etape de proiectare.

Harta Traseu Drum Expres Satu Mare – Oar: