Grindeanu: Navele din Ucraina sunt scutite de la plata tarifelor pentru servicii portuare în România. Linie specială pentru containere pe ruta Constanța – Giurgiulești (Republica Moldova)

portul-constanta-640x400

Creșterea capacității de operare în Portul Constanța, scutirea navelor din Ucraina de la plata tarifelor pentru servicii portuare sau o linie specială de containere între Constanța și Giurgiulești (Republica Moldova) pentru mărfurile cu destinația Ucraina sunt câteva dintre măsurile concrete pe care România le-a luat în contextul invaziei ruse din țara vecină, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Marți, Grindeanu a avut o videoconferință la care au participat Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean, ministrul adjunct al Infrastructurii din Ucraina, Mustafa Nayyem, și Andrei Spînu, omologul său din Republica Moldova, pentru a discuta și despre următoarele măsuri: liberalizarea transportului rutier de mărfuri din Ucraina și Republica Moldova pe teritoriul UE, includerea în coridorului TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee a secțiunilor rutiere și feroviare TEN-T de pe teritoriul României, care asigură conexiunea cu Ucraina și Republica Moldova și o hartă interactivă pentru transportatorii de mărfuri.

„De la începutul invaziei ruse în Ucraina , infrastructura românească, portuară, feroviară, rutieră sau aeriană oferă căi vitale de transport pentru tranzitul bunurilor și materiilor prime necesare. Am subliniat implicarea României prin suplimentarea constantă a transportului feroviar de marfă și asigurarea transpunerii și transbordarea vagoanelor, precum și circulația continuă și cu prioritate a acestora.

Liberalizarea transportului rutier de mărfuri pentru Republica Moldova și Ucraina pentru toate categoriile de mărfuri (direct, tranzit, țară țerță) reprezintă o altă variantă pe care o oferim.
– Creșterea capacității de operare a Portului Constanța reprezintă un sprijin major pentru fluxurile de mărfuri care vin dinspre Ucraina, prin Republica Moldova.
Tranzitul facil al produselor agricole pe coridorul Siret-Constanţa, reprezintă un alt ajutor pe care îl oferim în aceste momente atât Ucrainei, cât și Republicii Moldova
Navele cu pavilion ucrainean beneficiază de acces rapid în porturile românești și sunt scutite de la plata tarifelor serviciilor portuare.
Mărfurile care au destinația Ucraina, în special containerele, sunt primite și descărcate în porturile noastre, iar pentru transferul acestora a este pusă la dispoziție inclusiv o linie de containere pe relația Constanța – Giurgiulești (Republica Moldova).
– Urmează să implementăm o hartă interactivă pe teritoriul României destinată transportatorilor de marfă.” a transmis Grindeanu.
Pentru a crește capacitatea de operare și procesare a celui mai important port de la Marea Neagră, Ministerul Transporturilor a început degajarea liniilor de tren, aproximativ  700 de vagoane vechi de la CFR marfă blocând jumătate din rețeaua feroviară din port. Însă mutarea este dificilă pentru că, pentru 400 de vagoane deplasarea pe șine este imposibilă din cauza liniilor degradate și chiar a ,,copacilor care au crescut prin vagoane”, după cum preciza Grindeanu într-o emisiune la B 1 TV.
În privința liberalizării pentru transporturile din Ucraina și Republica Moldova, Comisia Europeană a cerut Consiliului UE să aprobe începerea negocierilor pentru acorduri cu cele două țări. Vor fi recunoscute în UE inclusiv permisele de conducere din Ucraina, a transmis comisarul Adina Vălean.
„Acordurile cu Ucraina și Moldova presupun liberalizarea parțială a transportului rutier pentru transportatorii din aceste țări. Acest lucru va permite Ucrainei să transfere mărfurile de export de pe rutele maritime – indisponibile în prezent din cauza blocării de către Rusia a porturilor ucrainene din Marea Neagră. Blocarea acestor porturi a afectat negativ și Moldova, care a pierdut rutele de transport prin Ucraina pentru propriile exporturi și a cărei economie a fost puternic afectată de războiul din Ucraina. Propunerea noastră va oferi o soluție imediată pentru economiile acestor două țări. Propunerea include, de asemenea, clauze privind recunoașterea permiselor de conducere ucrainene și a certificatelor de competență profesională”, a declarat comisarul european.

sursa foto: Info Sud-Est/ Imago Studio

Comentarii

  1. Bravo Grindeanu, ce noroc avem ca ministru transporturilor Eu este Adina Vălean, Deci avem o înțelegere Eu, Romania, R. Moldova si Ucraina , buna treaba.

  2. Da’ de ce e scutita ?
    Sa mai fim prosti inc odata ?
    Toașu Grindeanu, zi ne te rugam care i interesul din spate si cu ce te atrage faza ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *